گامی مهم در بین المللی شدن بازار سرمایه/ ارتقای جایگاه سازمان بورس در آیسکو

به گزارش رکنا، شاپور محمدی بیان کرد: ارتقای عضویت در این نهاد بین المللی نمایانگر رشد و تکامل جهانی بازار Store سرمایه ایران است و برای دست یابی به این جایگاه، تمامی قوانین و استاندارد‌های موجود در بازار سرمایه ایران با استاندارد‌های موجود در آیسکو منطبق شد.

دبیر شورای عالی بورس با اشاره به اینکه آیسکو تقریبا ۹۵ درصد بازار‌های سرمایه دنیا را در برمی‌گیرد، ادامه داد: پس از ده سال تلاش و پیگیری‌های مستمر و طی برگزاری جلسات متعدد با دبیرکل و مقامات ارشد آیسکو و نیز انجام رایزنی‌های لازم با مقامات سایر بازار‌های سرمایه دنیا، سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در فروردین ۱۳۹۵ به عنوان یکی از اعضای پیوسته آیسکو پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: تلاش‌های بی‌وقفه سازمان بورس به منظور ارتقای عضویت از «پیوسته» به «عادی» از همان ابتدا آغاز شد که این مهم اکنون به سرانجام رسید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تلاش‌ها و زحمات بی وقفه تیمی در سازمان بورس به منظور تحقق این هدف، گفت: نکته حائز اهمیت این است که از این پس بستر‌های لازم برای جذب سرمایه گذاری‌های خارجی بیشتر فراهم می‌شود و سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود تا با اطمینان بیشتری در بازار سرمایه ایران سرمایه گذاری کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: حضور سازمان بورس در آیسکو منجر به تبادل اطلاعات در بالاترین سطح حوزه بازار سرمایه با نهاد‌های ناظر بر بازار سرمایه عضو آیسکو می‌شود. همچنین انتقال تکنولوژی، تخصص و استفاده از برنامه‌های آموزشی آیسکو فرصتی بی نظیر برای بازار سرمایه ایران فراهم می‌کند.

سخنگوی سازمان بورس با تاکید بر اینکه تمامی ارکان بازار سرمایه ایران از جمله شرکت‌های بورس تهران، بورس انرژی، بورس کالا، فرابورس و سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه و کانون‌ها نیز می‌توانند به عضویت آیسکو درآیند، افزود: از مزایا و ویژگی‌های مهم ارتقای عضویت برای بازار سرمایه ایران، مشارکت در کلیه رأی گیری‌های آیسکو، امکان عضویت در تمامی کمیته‌های آن، شرکت در تمامی رویداد‌ها و فعالیت‌های آیسکو بطور فعال‌تر و پررنگتر است.

یادآور می‌شود؛ با ارتقای صورت گرفته، سازمان بورس و اوراق بهادار می‌تواند ریاست و معاونت کمیته‌های عضو از جمله «کمیته منطقه‌ای شمال آفریقا و خاورمیانه» و «کمیته رشد و بازار‌های نوظهور» را به دست آورد و امکان عضویت در هیئت رئیسه آیسکو را نیز خواهد داشت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟