انصراف شرکت تایوانی از خرید نفت ایران

شرکت فورموسا پتروچمیکال تایوان با اشاره به عدم وجود مکانیزم پرداخت پول به ایران اعلام کرد به رغم معافیت از تحریم های دولت آمریکا نفتی از تهران خریداری نخواهد کرد.

این پالایشگاه تایوانی گفته بخشی از جای خالی نفت ایران را با نفت خام عراق پر خواهد کرد.

تصمیم شرکت فورموسا نشان دهنده چالش های پیش روی تهران برای فروش نفت خود علیرغم معافیت های اعطایی از سوی دولت آمریکا به خریداران سنتی نفت ایران است.

کی لین، سخنگوی شرکت فورموسا گفت: «هیچ مکانیزم پرداختی وجود ندارد. بنابراین ما فعلا بارگیری نفت از ایران را متوقف می کنیم. ما قرارداد با عراق را جایگزین بخشی از نفت ایران می کنیم.»

شرکت فورموسا یک قرارداد بلندمدت با شرکت ملی نفت ایران دارد که بر اساس آن هر سه ماه 2 میلیون بشکه نفت از ایران وارد می کند. این شرکت آخرین بار در پایان ماه اوت 2 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرد که در اواسط ماه سپتامبر تحویل طرف تایوانی گردید.

لین افزود، شرکت فورموسا برای پر کردن جای خالی نفت ایران، یک قرارداد جدید با شرکت بازاریابی نفت عراق برای خرید نفت سبک بصره در سال 2019 منعقد کرده است.

این شرکت ماهانه حدود 2 میلیون بشکه نفت سبک بصره از بازار Store تک محموله ای خریداری می کند، اما به دلیل تاخیر در بارگیری محموله ها از بندر بصره عراق، معمولا از امضای قرارداد بلندمدت با طرف عراقی خودداری می کرد. پس از اضافه شدن لنگرگاه ها و مخازن جدید، مدت انتظار برای بارگیری نفت در بندر بصره کمتر شده است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 441069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟