پیش بینی اختصاص ۲۳ هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت در بودجه سال ۹۸

وی در ادامه افزود:ما الان از یک خانواده سه نفره حدودا صد هزار تومان دریافت می‌کنیم، اما ۱۳۲ هزار تومان خرج می‌کنیم، این در اعداد کلان می‌شود ۵ هزار میلیارد تومان کسری. امسال خود سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که به دلیل کمبود منابع به بیمه سلامت ۳۲۰۰ میلایارد تومان کم دادیم.

طاهر موهبتی درادامه اضافه کرد:۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که پیش بینی کرده‌ایم و پیشنهاد هم داده ایم البته محدودیت‌های منابع کشور را نیز می‌دانیم با این حال معتقدیم آخرین جایی که باید در آن محدودیت منابع دیده شود حوزه سلامت است چرال که ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم مریض نشوند.

وی در ادامه با مهم شمردن موضوع پیشگیری ادامه داد:درست است ما می‌توانیم پیشگیری کنیم، ولی تا کجا و چه مقدار می‌توانیم پیشگیری را انجام بدهیم، ضمن اینکه وقتی ساختار اقتصادی کشور سنگین و سخت می‌شود، حوزه سلامت باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد آن هم به این خاطر که با اندک حادثه‌ای برای گروه‌های کم درآمد در حوزه سلامتی Health آن‌ها با مشکلات بزرگی روبه رو می‌شوند. تنها داشته قشر کم درآمد جامعه سلامتی آنهاست، اگر کارگری سلامتی خود را از دست بدهد و نتواند به کارش ادامه بدهد بلافاصله به زیر خط فقر سقوط Fall خواهد کرد و، چون دیگر نمی‌تواند برای امرار معاش خانواده خود کار کندو زندگی سختی پیش روی او قرار می‌گیرد.

دولت و مجلس بیمه را حمایت کنند

مدیرعامل بیمه سلامت اضافه کرد:حوزه سلامت را باید پررنگ ببینیم، دولت تا به امروز حمایت‌های خوبی را در حوزه بیمه سلامت داشته است و مجلس هم همچنین، ولی بالاخره باید به این نکته توجه داشته باشیم که از باید یک سازمان بیمه ثروتمند داشته باشیم و بتوانیم مطابق ثروت آن سازمان توقع کار داشته باشیم. به همین خاطر امیدواریم بودجه ما واقعی دیده شود و حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بدهی‌ها تعیین و تکلیف شده و صفر شود اضافه کرد:بعد از انجام تعیین و تکلیف بدهی‌ها باید بودجه برای بیمه درنظر گرفته شود، آن زمان است که می‌توان از مسئولان بیمه امضا بگیرند و پیمان بگیرند تا اگر زمانی مشخص شد بیشتر از بودجه خرج کرد‌ه اند دادگاهی شده و مجازات شوند.

هشت هزار میلیارد تومان میزان بدهی بیمه /اختصاص پانصدمیلیون یورو

طاهر موهبتی تشریح کرد:میزان بدهی بیمه متنهی به پایان سال ۹۶ چیزی نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان است که بیمه سلامت به ۴۵ هزار ارائه دهنده خدمات پزشکی مثل مطب‌های پزشکی و ... دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه با کمک مسئولان و اختصاص پانصد میلیون یورو این بدهی‌ها پرداخت می‌شود افزود:درحال حاضر کار‌های مربوطه در حال انجام است و تا بیست روز آینده این مبلغ اختصاص پیدا خواهد کرد.

رفع هم پوشانی با سازمان نیرو‌های مسلح ادامه دارد

مدیرعامل بیمه سلامت کشور در ادامه اضافه کرد:ما حدود ۲۰۰ هزارهم پوشانی با نیرو‌های مسلح داشتیم که به خاطر اطلاعات محرمانه آن‌ها ما فایل‌ها را به آن‌ها دادیم و تا به حال ۸۳ هزار مورد هم پوشانی را آن‌ها حذف کرده اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 439459 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟