تاثیرگذاری تحریم ها در صنعت خودرو را نمی توان کتمان کرد/ فعلا کمبودی نداریم

غلامعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره تاثیر تحریم ها در صنعت خودرو اظهار کرد: اینکه بخواهیم صراحتا اعلام کنیم که تحریم ها هیچگونه تاثیری در صنعت خودروسازی ما ندارد روندی منطقی نیست و مردم نیز این موضوع را از ما قبول نخواهند کرد.

وی افزود: شرکت های خودروسازی ایران در تامین برخی از قطعات که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند از طریق شرکت های خارجی اقدام می کنند از این رو‌ با توجه به اینکه تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران به تازگی اتخاذ شده است باید منتظر عملکرد شرکت هایی که با ایران در صنعت خودرو سازی تعامل و همکاری دارند باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه فعلا در زمینه تولید خودرو و تامین قطعات با هیچ مشکلی روبه رو نیستیم خاطرنشان کرد: بیشتر مراودات و مبادلات ایران در زمینه خودرو با کشورهای اروپایی و البته چین است از این رو قطعا نوع عملکرد آنها در موضوع تحریم های اعمال شده در وضعیت تولید خودرو در ایران تاثیرگذار خواهد بود.

سبحانی فر تاکید کرد: امیدواریم کشورهای اروپایی همانطور که مقامات آنها در اظهاراتشان مکررا بیان کردند همراه آمریکا در اجرای تحریم های جدید علیه ایران نباشند و بستر ایجاد شده بعد از توافق برجام با اروپایی ها دوباره ادامه داشته باشد.

وی گفت: در شرایط فعلی همچنین وزارت صنعت موظف است که برای مقابله با سودجویان و البته شرایطی که ممکن است در شرکت های خودروسازی درباره نحوه تحویل و فروش خودرو به مردم صورت گیرد پیش بینی ها لازم را اتخاذ کند تا ما به مانند ادوار گذشته شاهد وقوع مشکلاتی نباشیم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 433882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟