چین با افزایش واردات به جنگ با «جنگ تجاری آمریکا» می‌رود

تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی پس از آن افزایش یافت که ترامپ Trump تعرفه‌های وارداتی را بر فولاد و آلومینیوم اعلام کرد. از آن زمان تاکنون واشنگتن و پکن چندین دور تعرفه‌های تلافی جویانه علیه یکدیگر وضع کردند بطوری که رایزنی‌های تجاری دو جانبه تاکنون در متوقف کردن این جنگ تجاری ناکام بوده است.

بعد از آنکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون Law افزایش تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، اندکی بعد از شروع این جنگ تجاری، چین نیز در واکنش به آن، قانون افزایش تعرفه محصولاتی را که در کارخانه های مستقر در خاک ایالات متحده آمریکا ساخته می شوند را وضع کرد که به تبع آن، صنایع بسیاری از جمله خودروسازان و غول های تکنولوژی متحمل ضرر و زیان های متعددی شدند.

بر اساس گزارش رویترز ، حالا شی‌جی‌پینگ ، رئیس جمهور چن در جریان نمایشگاه بین‌المللی واردات (CIIE) که از تاریخ 5 تا 10 نوامبر سال جاری درحال برگزاری است، به تمامی شرکت کنندگان و مخاطبان خود وعده داده است که حجم واردات خود از سایر کشورهای دیگر را به حداکثر برساند و بدین ترتیب به کاهش تعرفه‌های وارداتی کمک کند.

وی همچنین خاطرنشان کرده است که این اقدام را در راستای گسترش فعالیت و فرصت های شرکت‌های خارجی فعال در چین انجام خواهد داد تا این کشور بتواند در جایگاه بزرگترین اقتصاد جهان باقی بماند و بستر مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و مبادلات تجاری شرکت‌های مختلف در جهان فراهم بیاورد.

وی در ادامه سخنانش همچنین افزود که چین به راه‌اندازی و گسترش فعالیت‌های شرکت‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و فناوری و ارتباطات کمک خواهد کرد و به طور کلی از منافع شرکت‌های خارجی فعال در بخش های دیگر نیز حمایت تمام و کمال خواهد کرد.

وی بر این باور است که چین در 15 سال آینده قادر است پتانسیل واردات خود را به 30 تریلیون دلار کالا و 10 تریلیون دلار خدمات و سرویس‌های مختلف برساند. این درحالی‌است که وی حجم واردات کالا در 15 سال آتی را سال گذشته 24 تریلیون دلار تخمین زده بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 433273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟