بورس رشد کرد/ برای خودرویی‌ها و بانکی‌ها صف کشیدند

امروز از لحظه باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل شروع به رشد کرد و توانست با ۱۲۴۱ واحد افزایش تا رقم ۱۸۴ هزار و ۱۵۹ واحدی بالا رود. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌راستا با نماگر اصلی ۳۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۸ هزار و ۲۵۰ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۵۵۴ واحد رشد رقم ۱۹۳ هزار و ۹۰۴ واحدی دست یافت. شاخص بازار Store اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۸۷۲ و ۲۶۷۴ واحد رشد کرد.

بانک ملت، معدنی و صنعتی گلگهر، بانک صادرات ایران و پالایش نفت تهران هر یک به ترتیب ۱۱۰، ۷۱، ۶۳ و ۵۹ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار سهام داشتند اما در طرف مقابل نفت بهران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پالایش نفت تبریز هر یک به ترتیب ۳۴، ۲۱ و ۲۰ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری قیمت سهم‌ها با رشد همراه بود و اکثرا بیش از سه درصد رشد را در این نمادها شاهد بودیم. حتی در تعدادی از نمادهای بانکی صف خرید قابل مشاهده بود.

در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد بود. برخی از این نمادها نیز همچون نماد سرمایه‌ گذاری صنعت نفت توانست چهار درصد افزایش قیمت را شاهد باشد در عین حال نفت بهران با حدود ۳.۱ درصد کاهش قیمت روبه‌رو شد.

در برخی از روزها در هفته گذشته خودرویی‌ها و بانکی‌ها توانسته بودند شاهد رشد قیمت سهم‌شان باشند، اما از ابتدای هفته گذشته این سهم‌ها و مخصوصا خودرویی‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شده بودند، اما امروز فعالان بازار سهام شاهد افزایش فزاینده سهم‌ها در گروه خودرو و ساخت قطعات بودند؛ به طوری که تعداد زیادی از سهم‌های این گروه بیش از چهار درصد رشد قیمت را تجربه کردند و بعضا با صف خرید همراه شد.

اما در گروه استخراج کانه‌های فلزی شاهد رشد قیمت‌ها بودیم. البته این رشد قیمت‌ها در برخی سهم‌ها کمتر از یک درصد، در برخی حدود ۲.۵ درصد و در اندک سهم‌هایی حدود پنج درصد بود. ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۷۹۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را رد کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۱۳۲ هزار و ۷۱۲ واحدی رسید.

آیفکس نیز امروز با ۲۶ واحد رشد توانست بار دیگر از تراز ۲۰۰۰ واحدی رد شود و به رقم ۲۰۱۱ واحدی برسد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۵۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار عدد ۶۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار رقم ۹۲ هزار و ۸۴ را تجربه کرد.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433218 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟