نیروگاه شهید مفتح همدان موفق در صرفه جویی آب

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید مفتح همدان در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا اظهار داشت: نمایشگاه امسال صنعت برق، پویا و پررونق است اما صنعت برق کشور آنقدر ظرفیت توسعه و فعالیت دارد که می‌تواند نمایشگاه‌هایی پررونق‌تر و پویاتر از نمایشگاه فعلی نیز برگزار کرد.

وی افزود: فقط در بخش صنعت برق حرارتی، می‌توانیم شرکت های بسیاری را در ایران بیابیم که ظرفیت هایی در رده استانداردهای روز جهانی دارند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید مفتح همدان برگزاری نمایشگاه برق را فرصت مغتنمی برای تعامل بیشتر تمامی صنعتگران برق کشور دانست و گفت: امیدوارم بخش خصوصی داخلی با استفاده از ظرفیت‌های این نمایشگاه، بتواند در راستای اعتلای هرچه بیشتر صنعت برق کشور گام بردارد و تجربه سال‌های قبل نشان داده که این اتفاق کم و بیش می‌افتد و هر شرکت به فراخور ظرفیت‌های خود از فرصت نمایشگاه به بهترین نحو استفاده می کند.

مرادی در خصوص دستاوردهای اخیر نیروگاه شهید مفتح همدان گفت: این نیروگاه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و کاهش آن یکی از نیروگاههای موفق کشور است.

وی افزود: در واحد نخست این نیروگاه، برج تر را به برج خشک تبدیل کرده‌ایم که اینکار تماما توسط متخصصان داخلی انجام شده و توانستیم با انجام آن، 85 درصد مصرف آب نیروگاه را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید مفتح همدان تصریح کرد: تبدیل برج خنک کننده واحد دوم نیز از حالت برج تر به برج خشک در دست اقدام است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 433131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟