تلاش آمریکا برای ایجاد اختلال در روند پیشرفت همکاری‌های اقتصادی دو کره

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های محلی به نقل از یک منبع دولتی کره جنوبی روز چهارشنبه گزارش دادند که آمریکا با چهار شرکت مهم کره جنوبی، که ماه گذشته نمایندگانش را به مذاکرات دو کره در پیونگ یانگ فرستاده بودند، در ارتباط بوده تا روند همکاری‌های اقتصادی میان سئول و پیونگ یانگ را کُند نمایند.

روزنامه «جانگ آنگ» چاپ کره جنوبی گزارش داد این منبع دولتی تائید کرد که شرکت سامسونگ، هیوندا موتور، ال جی و اس کی در میان شرکت‌های هستند که سفارت آمریکا در سئول با آنها تماس گرفته تا از این طریق به وضع پروژه‌های همکاری دو کره که در دیدار مدیران اجرایی آنها از کره شمالی در ماه سپتامبر مورد بحث قرار گرفت، پی ببرد.

این روزنامه همچنین به نقل از این منبع دولتی کره جنوبی نوشت: به نظر می‌رسد که دولت آمریکا علاوه بر تلاش برای پی بردن به وضع پروژه‌های همکاری اقتصادی مربوط به کره شمالی، در تلاش است تا پیش از مذاکرات هسته‌ای میان واشنگتن و پیونگ یانگ، سرعت پیشرفت روابط میان دو کره را با مذاکرات خود همگام سازی کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز روز دوشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ممکن است هفته آینده با همتای خود از کره شمالی خود در واشنگتن دیدار کند. دیدار احتمالی وزرای خارجه آمریکا و کره شمالی در حالی صورت خواهد گرفت که دو کشور در تدارک دومین دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هستند.

اوایل سال میلادی جاری سران دو کره برای اولین بار در دهکده مرزی پانمونجوم با هم دیدار کردند و به دنبال آن اوضاع در شبه جزیره کره تا حدودی بهبود پیدا کره است. از آن زمان تاکنون رهبر کره شمالی با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی سه بار با هم دیدار داشته‌ و در بیانیه‌ای مشترک وعده دادند تا در راستای صلح و عاری سازی هسته‌ای در شبه جزیره کره گام بردارند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 431508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟