آیت‌الله مکارم شیرازی: دولت برای کاهش ارزش پول ملی فکری کند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با رییس کل بانک مرکزی، وظیفه اصلی دولت را حفظ و تقویت ارزش پولی عنوان کرد و افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر ارزش پول ملی ما بسیار تنزل پیدا کرده؛ این خسارت عظیمی است که به همه مردم وارد آمده است. ان‌شاءالله دولت همت می‌کند که این ارزش تدریجا به حالت اول بازگردد.

وی یکی از دیگر مشکلات موجود در گذشته را اختصاص بی حساب و کتاب ارز از سوی دولت دانسته و خواستار تجدید نظر دولت در این روش شد.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به مشکلات شدید اقتصادی و مسائل مربوط به بازار Store ارز و سکه که فشار زیادی را به مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد وارد کرده است، بر لزوم اتخاذ تدابیر دقیق و عبرت گرفتن از تجربه‌ها و روش‌های ناموفق تأکید کرد.

وی با تأکید بر این که دولت باید صادقانه مشکلات و مسائل را با مردم در میان بگذارد، عنوان کرد: این امر سبب می‌شود مردم ضمن اعتماد به دولت و مسئولان، به جوسازی‌های دشمنان اعتنایی نکنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی مسأله خلق پول را از مشکلات اساسی کشور عنوان کرد و ادامه داد: بانک‌ها تمام سرمایه‌های مردمی را در اختیار دارند، آن‌ها از این موقعیت استفاده می‌کنند و تسهیلات با سود بالا به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چرا باید بانک ها تمام اموال مردم را در اختیار داشته باشند و تمام سودش را یکجا ببرند؟ چرا دولت اجازه می‌دهد بانک‌ها به این شکل از سرمایه‌های مردمی سوءاستفاده کنند؟

این مرجع تقلید شیعه خواستار برخورد با مؤسسات و بانک‌های غیر مجاز شد و از این که این قبیل مؤسسات و بانک‌ها بدون در نظر گرفتن صلاحیت های لازم مجوز دریافت کرده‌اند و اکنون بخش قابل توجهی از مردم را گرفتار و سرگردان کرده‌اند، انتقاد کرد.

وی با اشاره به جنگ روانی همه‌جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی، بیان کرد: مسئولان و دولتمردان باید ضمن اتخاذ تدابیر مناسب برای حل مشکلات مردم و نیز با اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و اقدامات درست این جنگ روانی را خنثی کنند.

منبع: ایسنا

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429158 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟