احتمال ۶۰ درصدی بروز رکود اقتصادی در آمریکا تا سال ۲۰۲۰

طبق گزارش بلومبرگ احتمال رکود اقتصادی آمریکا در سال آینده تقریبا 28 درصد است و در دو سال آینده به بیش از 60 درصد خواهد رسید. در سه سال آینده هم این احتمال به بیش از 80 درصد می‌رسد .

چرا متخصصان سقوط Fall بازار را پیش بینی می کنند؟

طبق فدرال رزرو نیویورک احتمال رکود اقتصادی آمریکا در سال آینده 14.5 درصد است که تفاوت فاحشی با 60 درصد جی پی مورگان در سال 2020 دارد . این تفاوت به خاطر مدل پیچیده جی پی مورگان است که تمام نشانه های مربوط به اقتصاد جهانی را در نظر می گیرد. برخی از این نشانه ها عبارتند از: رشد پاداشها، نظر مصرف کنندگان و کسب و کارها و مشارکت نیروی کار .

استفان استنلی ، اقتصاددان ارشد پیرپونت پیشنهاد داد که سال 2020 را می‌توان به عنوان یک دوره پیش از رکود اقتصادی در آمریکا در نظر گرفت. ولی او هم با نظر جی پی مورگان موافق است که با وجود قدرت اقتصاد آمریکا به خاطر نرخ پایین بیکاری و یک بازار Store رو به ترقی، خطر رکود اقتصادی در سال‌های آینده وجود دارد .

در کل اکثریت اقتصاددانان آمریکا پیش بینی کرده اند در دو یا سه سال آینده یک رکود اقتصادی رخ می دهد. دیوید آلتیک ، مدیر تحقیقاتی بانک ذخیره فدرال آتلانتا گفت که دو سوم اقتصاددانان تجاری در آمریکا انتظار دارند بازار تا آخر 2020 به علت مسائل تجاری سقوط کند .

آلتیک ادامه داد: «مسائل تجاری حتما بر نظر اقتصاددانان تأثیر گذاشته است. مشکلات تجاری و نرخ بالای سود بازارهای آمریکا را در برابر رکود میان‌مدت متزلزل کرده است» .

در دوره ای که بسیاری اقتصاددان‌ها رکود بازار را در دو سال آینده پیش بینی می کنند، نیاز به ارز مجازی بیش از پیش حس می‌شود .

بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری به خاطر نبود یک اطمینان نظارتی در بازار، از ایجاد کسب و کار در بخش ارز مجازی خودداری کرده‌اند .

طبق گفته جیم همل، مدیر اوراق بهادار صندوق گلوبال آپورچونیتیز صنعت پرداخت دیجیتال رشد فزاینده‌ای در سالهای اخیر داشته که سرمایه‌گذاران را به سمت ارز مجازی سوق می‌دهد.

« بادهای موافق زیادی در این روند وجود دارد. ما شاهد رشد سریع تجارت الکترونیک هستیم که مستلزم توانایی مشتریان برای پرداخت ایمن دیجیتالی است. رشد معاملات بین مرزی و تاثیر کلی جهانی شدن بر بازار به شتاب این روند کمک می کند .

منبع: تسنیم

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟