به گزارش رکنا، «محمدباقر نوبخت» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص اختصاص اعتبار سیل اخیر در گیلان و مازندران، افزود: امروز پس از اینکه گزارش بازدید به هیات وزیران ارائه شد، این اعتبارها برای مرمت زیرساخت ها به ویژه پل Bridge ها که موجب قطع ارتباط برخی روستاها با شهر مصوب شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: سیل اخیر دو ویژگی داشت یکی حجم نزولات جوی برابر برخی گزارش ها در نیم اخیر بی سابقه بود و بین 250 تا 350 میلیمتر بارش را در شاهد بودیم.

نوبخت اضافه کرد: این بارش ها در 2 روز متوالی (13 و 14 مهرماه) بود و بنابراین امکان ساماندهی روستاها در این مدت کوتاه وجود نداشت به همین جهت خسارت هایی را به ساکنان حاشیه رودخانه ها، بانیه و زیرساخ ها همچون پل و راه ها وارد کرد.

** از نظرات اقتصاددانان استفاده می کنیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین درخصوص نامه جمعی از اقتصاددانان به دولت، گفت: نامه آنها دیده شد و تلاش می کنیم از نظراتی که جنبه اجرایی دارد استفاده کنیم.

نوبخت در پاسخ به پرسش مکرر خبرنگاران درباره بسته حمایتی دولت به اقشار کم درآمد گفت: «راجع به بسته حمایتی نپرسید».خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 424186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟