نماینده بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: برخی شایعه‌ها و سوال‌ها وجود دارد درباره اینکه آیا افزایش قیمت کالاهای اساسی صورت می گیرد یا خیر؟ که باید بگویم به هیچ عنوان افزایش قیمت در بخش سوخت و انرژی و تامین کالاهای اساسی صورت نگرفته است و همین روند تا پایان سال جاری تداوم دارد.
علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری بهشهر اظهار کرد: در حال حاضر در بخش تامین کالاهای اساسی جای هیچ نگرانی وجود ندارد چراکه ذخایر استراتژیک ایران تقریبا کامل است و بسیاری از محصولات به ویژه مواد غذایی برای دو سال آینده تامین شدند و توسط دستگاه های ذیربط، تامین ارز انجام شده و قراردادها منعقد شده است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: فشارهای اقتصادی که بر ایران تحمیل می شود به دلیل ایستادگی، استقلال Esteghlal طلبی و آزادی Freedomخواهی ملت ایران است؛ اگر همین امروز تسلیم خواسته‌های آمریکا شویم ممکن است هیچ یک از این فشارها وجود نداشته باشد اما زندگی کردن زیر سایه ظلم، بی عدالتی و زیاده خواهی در واقع تعریفی جز مرگ ندارد.
وی افزود: در بخش صادرات نفتی و غیرنفتی تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده و همان روند ابتدای سال جاری در حال اجرا است و تامین منابع ارزی ما به صورت عادی صورت می گیرد و ذخایر ارزی در شرایط نرمال قرار دارند.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی ضریب خود اتکایی ایران بیش از ۸۰ درصد است، خاطرنشان کرد: سال جاری در محصول گندم و شکر نیازی به واردات نداریم در حالی که اگر مطابق سال ۹۱ و ۹۲ تولید داشتیم امسال نیز باید حدود ۴ میلیارد دلار شکر و گندم وارد می‌کردیم اما خوشبختانه به درجه ای از خوداتکایی رسیدیم که ضریب امنیت بالایی در بخش محصولات کشاورزی ایجاد شده است.
شاعری گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان در مجموع بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که تقریبا بخش عمده آن پرداخت شده است و مابقی تا پایان مهرماه تسویه می شود که در مازندران تاکنون ۹۰ درصد پرداخت شده است.
وی افزود: طی جلسه ای که اخیرا با وزیر جهاد کشاورزی داشتم حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی شرق مازندران در قالب طرح جامع احیا قرار گرفتند که از طریق زهکشی و شست و شوی اراضی انجام می شود.

کدخبر: 423549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟