به گزارش رکنا، رضا اردکانیان در نشست امروز با محمد زهیر خر بوطلی وزیر برق کشور عربی سوریه با اشاره به آمادگی شرکتهای تعمیراتی ایرانی و سایر ظرفیتهای تخصصی برای امضا کردن قرارداد دراین زمینه افزود: امروز وزیر برق سوریه از تایید احداث نیروگاه 125 مگاواتی گازی در منطقه حلب این کشور خبرداده است که این تاییده به زودی به دست ما خواهد رسید.

وی با اشاره به ایجاد عرصه جدید برای همکاری دو کشور در زمینه نیروگاه های تجدید پذیر گفت: احداث نیروگاه 50 مگاواتی بادی در دستور کار قراردارد که مذاکرات انجام شده در این زمینه درحال پیشرفت است.

وزیر نیرو شرکتهای ایرانی را در بازسازی صنعت برق سوریه فعال دانست و ادامه داد: در گذشته همکاریهای خوبی بین ایران و سوریه انجام شده است که ادامه خواهد یافت.

اردکانیان با اشاره به فعالیت گسترده شرکت مپنا در سوریه افزود: تاکنون شرکت مپنا 900 مگاوات نیروگاه در سوریه احداث کرده و در شرایط جنگ در این کشور این ظرفیتها به مدار وارد شده که امروز توسط وزیر سوریه مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه امروز نیز بین شرکت مپنا و وزارت برق سوریه است ادامه داد: این نیروگاه 540 مگاواتی و در لازقیه احداث خواهد شد که ارزش آن معادل 411 میلیون یورو خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به بازدیدهای ترتیب داده شده برای گسترش همکاریها بین دوکشور گفت: دیگر شرکتهای ایرانی نیز از جمله شرکت سانرژی ،​ سانیر و ایرانترانسفو و سایر ظرفیتهای خدماتی ومهندسی ایرانی نیز آماده حضور در کشور سوریه وارائه خدمات هستند.

محمد زهیر خر بوطلی وزیر برق سوریه نیز با اشاره به افزایش تقاضا برای برق در این کشور گفت: این کشور نیازمند برق برای راه اندازی دوباره بخشهای صنعتی کشاورزی خدماتی و گردشگری در این کشور است.

وی با اشاره به پیروزی های نهایی حاصل شده در این کشور با کمک ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده با شرکت مپنا با شروع سال جدید عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود که مقرر شده اولین واحد اول نیروگاه در 15 ماه آینده و واحد دوم در 24 ماه و بخش سوم در 34 ماه آینده تکمیل شود.

خربوطلی افزود: 2 میلیون متر مکعب گاز این نیروگاه با احداث 70 کیلو متر خط لوله گازی و از مخازن سوریه تامین خواهد شد.

وزیر برق سوریه گفت: توافق نامه بازسازی نیروگاه حرارتی نیروگاه حلب سوریه نیز پس از تامین تجهیزات و امکانات لازم از سال آینده انجام خواهد شد.

کدخبر: 421470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟