به گزارش رکنا به نقل از بنیاد مسکن، علیرضا تابش در راستای تامین فولاد مورد نیاز زلزله زدگان برای ساخت واحدهای مسکونی ، تفاهم نامه ای با وزارت صنایع و معادن منعقد کردیم و هزینه آن نیز پرداخت شده که قرار است ازهفته آینده این میزان فولاد پس از تحویل به بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توزیع شود.

وی اظهار داشت: همچنین از هفته آینده شاهد توزیع روزانه 2 هزار تن سیمان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خواهیم بود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: هم اکنون مشکل کمبود سیمان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نداریم و مصالح مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی و ادامه روند بازسازی به میزان کافی وجود دارد.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز گفت: در زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال ، 130 هزار واحد مسکونی در 10 شهر و یک هزار و 900 روستا مورد ارزیابی خسارت قرار گرفت.

رضا خواجه ای افزود: از مجموع واحدهای مسکونی مورد ارزیابی، 35 هزار واحد احداثی و بقیه تعمیری هستند.

وی اظهار داشت: کار سقف گذاری 17 هزار و 270 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده این استان پایان یافته و تلاش ها برای تکمیل بقیه واحدها همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: تاکنون پی کنی 33 هزار و 780 واحد مسکونی ، آرماتوربندی 30 هزار واحد ، اسکلت بندی 23 هزار و 581 واحد ، دیوار چینی 17 هزار و 100 واحد ، گچ و خاک 11 هزار و 328 واحد و نصب درب و پنجره 9 هزار و 477واحد مسکونی در مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه پایان یافته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

کدخبر: 417204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟