ادعای وزیر صنعت: تصاویر منتشره مربوط به خودروهایی است که کسری قطعه دارند

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، محمد شریعتمداری اظهار کرد: موضوع احتکار خودرو از سوی خودروسازان از جمله احتکار ۸۸۴۵ دستگاه خودرو در ایران خودرو تبریز غیرکارشناسی و نادرست است زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد این خودروها به دلیل کسری قطعات در کارخانه‌ها باقی مانده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه خودرو در هر یک از خودروسازان بزرگ، وجود چند هزار دستگاه خودرو در پارکینگ خودروسازان طبیعی است، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکل تامین قطعات به تحریم باز می‌گردد که خودروسازان نسبت به تامین قطعات از منابع جایگزین اقدام کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که با شبکه خبر سیما گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: تاخیر به وجود آمده در تحویل خودروها عمدتا به دلیل عدم تامین برخی قطعات خاص مانند ایربگ بود که باید از طریق واردات تامین شود.

وی افزود: مواد اولیه تولید برخی قطعات خودرو همچون ایربگ وارداتی است که مشکلاتی در تامین آن‌ها ایجاد شده بود که در حال برطرف شدن است.

شریعتمداری با بیان اینکه مقدمات تامین قطعات مورد نیاز خودروهایی که در پارکینگ ایران خودرو تبریز هستند، فراهم شده است، تصریح کرد: این خودروها در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل شده و تحویل مشتریان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا تمام خودروهای موجود در پارکینگ خودروسازان فروخته شده‌اند و خودروساز باید بابت تاخیر در تحویل آن‌ها جریمه بدهد، بنابراین در این شرایط احتکار خودرو از نظر منطقی نیز توجیهی ندارد.

 

 

کدخبر: 414456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟