به گزارش رکنا، احد محمدی صبح امروز در مراسم نهمین همایش سالانه انجمن‌های دوستی ایران و چین که در هتل اوین تهران برگزار شد، اظهار کرد: نهمین اجلاس انجمن‌های دوستی ایران و چین در سال جاری نسبت به گذشته در سطح گسترده متنوع تر و با حضور جمع کثیری از اندیشمندان،‌اساتید و هنرمندان دو کشور برگزار شده است.

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به روابط ایران و چین در سطوح سیاسی، اقتصادی و همکاری های بین‌المللی اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی و روابط بین مردمی دو کشور نیز که از تنوع و گستردگی بالایی برخوردار است بهره‌گیری مناسب انجام شود و قطعا این ظرفیت‌های فرهنگی می‌تواند به گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور کمک کند.

وی به تشبیه فعالیت‌های انجمن دوستی ایران و چین اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در آستانه بیستمین سال تاسیس و فعالیت این انجمن هستیم. این انجمن به همراه انجمن دوستی چین با کشورهای خارجی تاکنون فعالیت‌های مستمر و مفیدی را برای نزدیکی و شناخت هرچه بیشتر دو کشور نسبت به یکدیگر انجام داده است.

محمدی با بیان اینکه موضوع جوانان و ارتباط میان ارگان‌های مردمی جوانان و نوجوان دو کشور از چند سال قبل در دستور کار فعالیت دو انجمن دوستی ایران و چین بوده به نحوی که انجمن ایران و چین با تشکیل کمیته‌ جوانان در دو سال گذشته چندین هیات از جوانان ایرانی را به چین اعزام کرده تا در رویدادهای فرهنگی چین با حضور جوانان چینی مشارکت کنند اظهار کرد: موضوع آموزش جوانان در فصل اصلی محتوایی نشست جاری دو انجمن دوستی ایران و چین است.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین خاطر نشان کرد: انجمن دوستی ایران و چین به عنوان بال‌های دیپلماسی عمومی درچارچوب سیاست‌های کلان ترسیم شده توسط مقامات دو کشور فعالیت می‌کند و به پیشبرد اهداف کلان مناسبات ایران و چین در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کمک می‌کند.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد: نهمین نشست مشترک انجمن‌های دوستی دو کشور دستاوردهای مهم و مفیدی برای مردم دو کشور ایران و چین به خصوص جوانان به همراه داشته باشد.

کدخبر: 413546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟