به گزارش رکنا، هدایت الله میر مرادزهی:در حال حاضر هیچ گونه صید ترال چه در بحث کشتی‌های چینی و خارجی در چابهار انجام نمی‌شود و اینکه دریای عمان به چینی‌ها فروخته یا اجاره داده شده است صحت ندارد.

میرمرادزهی افزود:دو کشتی تحقیقاتی شیلات در حال بررسی ذخایر دریای عمان در مرز‌های آبی چابهار از عمق ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر هستند تا میزان فانوس ماهی‌ها را شناسایی و به ما اعلام کنند.

​وی با اشاره به ناتوانایی لنج‌های چوبی چابهار در عمق بالای چابهار افزود: بعد از اینکه کشتی‌های تحقیقاتی ما میزان ذخایر ماهی‌های تا عمق ۴۰۰ متر را اعلام کردند به کشتی‌های بومی اعلام می‌شود تا در عمق مربوطه اقدام به ماهی گیری کنند.

​مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان با توجه به جدی نگرفتن شایعات در خصوص صید ترال کشتی‌های چینی ادامه داد: مطمئنا این شایعات از سوی دشمن برای ناامنی روحی و اقتصادی مردم بومی می‌باشد همچنین اجاره دریا به هیچ کشوری داده نشده و داده نخواهد شد چراک این قضیه در ابعاد و منافع ملی کشور صرف می‌شود.

وی وجود کشتی‌های کنونی در چابهار را با توجه به درخواست شیلات اعلام و ادامه داد: بعد از اینکه شیلات استان میزان ذخایر بیش از ۲۰۰ متر را مشخص کرد به بومیان منطقه اعلام می‌شود تا با استفاده از کشتی اقدام به صید فانوس ماهی‌ها کنند چراکه لنج‌های کنونی توان صید در این عمق را ندارند.

​میرمرادزهی عدم توجه به شایعات صید ترال در چابهار را مهم دانست و تصریح کرد: اصلا چیزی به نام صید ترال در چابهار وجود نداشته و کشتی چینی و مرتبط با کشور‌های دیگر بدون مجوز ما اجاز صیادی در آب‌های سواحل مکران را ندارند.

​وی با اشاره به صیادی در چابهار افزود: خوشبختانه توجه به معیشت، اشتغال نداشته و لایروبی اسکله‌های صیادی در سواحل مکران روند صعودی داشته وانواع صید در اعماق مختلف با تحقیقات و برنامه ریزی انجام می‌شود.

کدخبر: 410962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟