بازسازی 7070 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

به گزارش رکنا به نقل از مهر، هوشنگ بازوند در نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: مطالبات منطقی و کارشناسی شده دانشجویان باید تبدیل به برنامه های مدون برای توسعه کشور شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به محرومان به ویژه در مناطق روستایی ارائه کرده است، افزود:‌ شهیدان رجایی و باهنر الگویی بسیار خوب برای مدیران کشور هستند که تلاش مدیران برای خدمت به محرومین ریشه در سیره این مردان بزرگ عرصه مدیریت جهادی در کشور دارد.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: مردم ایران اسلامی بهتر از هرکسی می‌دانند که چطور باید از کشور و انقلاب خود نگهداری کنند و دخالت بیگانگان در امور داخلی خود را بر نمی‌تابند.

بازوند، کرمانشاه را استانی ثروتمند با ظرفیتهای چشمگیر دانست و بیان داشت: این استان در چالش جنگ تحمیلی، هشت سال فرصت توسعه را از دست داده‌ است.

مدیر ارشد استان گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است؛ این یعنی کرمانشاهیان مرزداران سربلند ایران هستند و مردم ایران در جریان کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه مراتب قدرشناسی خود را از مرزداران خود نشان دادند.

وی ادامه داد: زلزله استان کرمانشاه یک بحران ملی بود که برای اولین بار به شکل استانی مدیریت شد؛ شبکه های معاند نیز به دنبال سوءاستفاده از این موضوع برای ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت بودند، اما خوشحالیم که اعلام کنیم توانستیم این بحران ملی را مدیریت کنیم.

بازوند تصریح کرد: در جریان امدادرسانی به زلزله‌زدگان با به‌کارگیری ۴۸ بالگرد در جریان انتقال مصدومان یک‌ کریدور هوایی ویژه تشکیل داده بودیم که تمامی مصدومانی که از این طریق به سلامت به مراکز درمانی منتقل شدند.

استاندار کرمانشاه حضور پررنگ مسئولین در مناطق زلزله‌زده و مصوبات دولت در کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه را بی سابقه توصیف کرد و افزود: دولت حدود ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بازسازی مناطق زلزله‌زده هزینه می‌کند؛ ۳۵ هزار خانه تخریب و بیش از ۵۶ هزار واحد مسکونی در زلزله کرمانشاه خسارت دیده است.

وی یادآور شد: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی مشارکت گسترده مردم در صحنه است که هر زمان لازم باشد به کمک انقلاب و نظام می آیند، مردم سرمایه اجتماعی عظیم نظام هستند.

بازوند با بیان اینکه ایده ارتش ۲۰ میلیونی توانست جنگ را اداره کند و به پیش ببرد که ریشه در فرهنگ عاشورا و ایثار و شهادت دارد، گفت: در حوزه صنایع نفت و گاز، اتفاقی که در کشور رخ داده است بیش از توسعه است و به نوعی می‌توان آن را تمدن سازی نامید.

به گفته استاندار کرمانشاه، تا امروز صبح ۷۰۷۰ واحد مسکن در مناطق زلزله‌زده استان بازسازی شده اند.

کدخبر: 410299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟