به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۳۵ سنت کاهش یافت و بشکه ای ۷۲.۰۴ دلار در بازار Store معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۳۵ سنتی، بشکه ای ۶۷.۳۱ دلار صورت گرفت.

عربستان سعودی، روسیه، کویت، و امارات متحده عربی تولید نفت خود را در پی توافقی که در ماه ژوئن برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت صورت گرفت، افزایش داده اند.

وارن پترسون، استرتژیست کالا های ING در این رابطه گفت: "هفته گذشته اخبار زیادی در مورد سیر نزولی قیمت ها منتشر شد. ما شاهد آن بودیم که اوپک با افزایش تولید ماه جولای، ماه به ماه به میزان تولید خود می افزاید و همچنین تولید روسیه به سطوح پیش از توافق بازگشته است."

اوپک و همپیمانان غیرعضو با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول، از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کرده بودند. اما با کاهش تولید ونزوئلا و برخی دیگر از تولیدکنندگان، میزان کلی کاهش تولید به بالای ۱۶۰ درصد مقدار توافق شده رسیده بود.

در توافق ۲۲ ژوئن، در واقع با افزایش تولید روزانه ۱ میلیون بشکه، میزان تولید به سطح توافق شده در سال ۲۰۱۷ برگردانده شد و سهم روسیه در این افزایش تولید در حدود ۲۰۰ هزار بشکه است.

از سوی دیگر بنا بر آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا در اواخر روز چهارشنبه، هفته گذشته موجودی نفت این کشور با کاهش صادرات، ۳.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است. این در حالی است که پیشتر تحلیلگران انتظار داشتند که موجودی نفت این کشور در هفته گذشته ۲.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

همچنین، نشانه هایی مبنی بر پایان یافتن اختلالات عرضه در باب المندب نیز بر روی پایین آمدن قیمت نفت تاثیر داشته است.

گروه حوثی یمن گفته است که برای حمایت از تلاش های صلح جویانه، حاضر است حملات خود را متوقف کند. عربستان سعودی در هفته گذشته، پس از حمله به تانکرهایش، ارسال نفت از این تنگه را به تعلیق در آورد.

نتایج بررسی ای که در روز دوشنبه توسط رویترز منتشر شد نشان می دهد که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در ماه جولای روزانه ۳۲.۶۴ میلیون بشکه نفت استخراج کرده است. نتایج این بررسی نشان می دهد که این میزان تولید، از میزان تولید بازنگری شدهٔ ماه ژوئن ۷۰ هزار بشکه بیشتر است و بالاترین میزان تولید در سال جاری می باشد. در آمار ماه جولای میزان تولید کنگو نیز به مجموع تولید اوپک اضافه شده است.

این در حالی است که در مجموع، قیمت آتی نفت برنت در ماه جولای ۶ درصد کاهش یافته است که این بیشترین میزان کاهش ماهانه از جولای سال ۲۰۱۶ است. نفت وست تگزاس اینترمدیت هم در ماه جولای حدود ۷ درصد کاهش قیمت داشته است که بیشترین میزان کاهش ماهانه اش از اکتبر ۲۰۱۷ است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پایان تجمع مردم معترض به گرانی در امیرکبیر اصفهان

ماجرای افشاکردن عشرتکده اشراف توسط ر.اعتمادی خبرنگار حوادث + فیلم

بهشت زهرا هم ضرر می داد!

افسانه با دوست شوهرش در خانه مجردی همخوابی می کرد

شلیک های مرگبار در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

تجمع اعتراضی در رجایی شهر کرج

این زن با 50 هزارتومان همراه می شد! + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

کدخبر: 403834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟