افزایش چشمگیر صادرات گاز روسیه به اروپا

به گزارش رکنا، به نقل از Russia Today، عرضه گاز به آلمان 12.3 درصد افزایش یافته است. اتریش 48.3 درصد گاز بیشتری از روسیه خریداری کرده است. میزان حمل و نقل گاز به هلند 53.8 درصد بیشتر شده و میزان صادرات گاز به کرواسی 40.1 درصد بالا رفته است. گازپروم همچنین در هفت ماه اول سال 2018 گاز بیشتری به دانمارک، لهستان و فرانسه صادر کرده است.

مدیران شرکت گازپروم در تلاش اند تا صادرات نفت خود به اروپا را به 200 میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهند. سال 2017 گروه گازپروم در مجموع 194.4 میلیارد متر مکعب گاز به کشورهای اروپایی، من جمله ترکیه، صادر کرده بود.

کشورهای اروپای غربی تقریبا 81 درصد از صادرات این شرکت از روسیه را به خود اختصاص داده اند، این در حالی است که کشورهای اروپای مرکزی 19 درصد آن را از آن خود کرده اند.

بر اساس گفته های الکسی میلر، مدیر عامل شرکت گازپروم، رسیدن به رکورد تازه در تحویل گاز به اروپا امکان پذیر است. عوامل اصلی در رشد تقاضای اروپایی ها افزایش فعالیت های اقتصادی در این قاره و کاهش بلند مدت تولید گاز در اروپا است.

به گفته گازپروم، سهم روسیه از بازار Store گاز اروپا در سال گذشته، به 34 درصد افزایش یافته است. اروپا همچنین 24 درصد از نروژ، 13 درصد به صورت گاز مایع طبیعی، و 11 درصد از الجزایر گاز وارد می کند. این شرکت با کشورهای اروپای مرکزی و غربی قراردادهای بلندمدتی که تا 25 سال هم می رسد، دراد و معمولا آن ها مبتنی بر توافقنامه های بین دولتی هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پایان تجمع مردم معترض به گرانی در امیرکبیر اصفهان

ماجرای افشاکردن عشرتکده اشراف توسط ر.اعتمادی خبرنگار حوادث + فیلم

بهشت زهرا هم ضرر می داد!

افسانه با دوست شوهرش در خانه مجردی همخوابی می کرد

شلیک های مرگبار در پارتی شبانه شهرک غرب + عکس

تجمع اعتراضی در رجایی شهر کرج

این زن با 50 هزارتومان همراه می شد! + عکس

اعدامی که دیروز در زندان کرج ناتمام ماند

به خاطر کرایه ماشین صیغه امیر شدم !

مرگ غم‌انگیز دختر کنکوری در تهران

اعدام 3 مرد خشن در زندان بجنورد + عکس

تجاوز با چوب به رویا عروس روستا در خانه مرد بی رحم + عکس

تجاوز 8 مرد به زن شوهردار در شهر مرزی / شوهر بی غیرتم هیچ کاری نکرد

کدخبر: 403829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟