علیرضا شیخ‌طاهری عضو هیئت مدیره انجمن حمل‌ونقل ریلی در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: یکی از مشکلات صنعت ریلی عدم توجه دولت به توسعه ناوگان است؛ توسعه زیرساخت‌ها توسط دولت به خوبی انجام شده است، اما دولت به اندازه‌ای که به توسعه زیرساخت‌ها توجه دارد، به توسعه ناوگان توجه نکرده است.

وی ادامه داد:‌ با وجود اتفاقات خوب در بخش ریل، کیفیت سفر با قطار هم در چند سال اخیر متحول شده است که این ناشی از همراهی راه‌آهن و مدیران عامل شرکت‌های ریلی است.

عضو هیئت مدیره انجمن حمل‌ونقل ریلی با اشاره به اینکه نگاه‌ها در حوزه حمل و نقل مسافری ریلی همچنان دولتی مانده است، گفت: روش‌های نوین بازاریابی هنوز در صنعت مسافری ریلی جا نیفتاده است.

شیخ‌طاهری اضافه کرد: بخش خصوصی و دولتی ناکارآمدی‌ها را به دوش یکدیگر می‌اندازند و این منطقی نیست، در حالی که هر یک برای رشد صنعت وظایفی دارند.

وی درباره افزایش سرعت قطارها گفت: در مورد سرعت، تابع قوانین راه‌آهن هستیم و عوامل زیادی در سرعت تاثیرگذار هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن حمل‌ونقل ریلی درباره ظرفیت قطارهای در سیر و تعداد صندلی اشغال شده گفت: با وجود تلاش‌های مجموعه راه‌آهن و شرکا نزدیک به یک سوم ظرفیت فعلی قطارهای در سیر تکمیل نمی‌شود و تا زمانی که این 30 درصد تکمیل نشود، اشتباه است، تا به دنبال ظرفیت جدید باشیم.

شیخ‌طاهری تاکید کرد: روش‌های نوین بازاریابی در پر کردن صندلی‌های قطار مؤثر است.

نسبت به افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطار معترضیم

وی درباره پیشنهاد شرکت‌های ریلی مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطار، بیان کرد: آخرین بار زمستان ۹۴ بود که قیمت‌های بلیت قطار افزایش یافت. هر سال در کشور ما تورمی حدود ۱۰ درصد وجود دارد و از آنجا که هزینه‌های نیروی انسانی برای شرکت‌های ریلی در کنار هزینه‌های ارزی مدنظر است، ضرورت دارد نسبت به افزایش قیمت بلیت قطارها و واقعی شدن نرخ‌ها بازنگری شود.

عضو هیئت مدیره انجمن حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: ضرورت داشت در سال‌های ۹۵ و ۹۶ بسته به میزان تورم نسبت به افزایش اندک قیمت بلیت قطارها اقدام می‌شد که نشد. بنابراین تراز شرکت‌های مسافری ریلی منفی شد و اگر این ادامه داشت، شرکت‌ها زیان‌ده‌تر می‌شدند.

شیخ‌طاهری اظهار داشت: در دنیا حاشیه سود ریلی مسافری عدد بالایی نیست و سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود کرده‌اند، حق دارند سود مناسب طلب کنند.

وی بیان کرد: امسال ابتدا مقرر شد پیشنهاد افزایش میانگین ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطار در دستور کار قرار گیرد، در حالی که دستمزد پرسنل هر ساله حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن حمل‌ونقل ریلی افزود: متاسفانه سازمان حمایت با افزایش ۲۰درصدی بلیت قطار موافقت نکرد و فقط با رقم ۱۰ درصد موافقت شد که ما به افزایش ۱۰ درصدی نرخ‌ها معترض هستیم.

شیخ‌طاهری با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم، مابه‌التفاوت افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت‌ها را با افزایش بهره‌وری جبران کنیم، گفت:‌ افزایش ۱۰ درصدی نرخ بلیت قطار از اول تیر ماه اعمال شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بی شرمانه‌ترین تمارض جام جهانی ۲۰۱۸ را کدام بازیکن انجام داد؟ + عکس

عروس 15 روزه بودم که مچ شوهرم را در اتاق خواب خواهرم گرفتم!

ماموریتی برای شیطان/ جوان‌ترین قاتل چگونه 3 تن را قربانی شیطان کرد + عکس

گفتگو با مرد شیطان صفتی که 5 زن ثروتمند تهرانی را به دام انداخت

زنان روسی به دنبال باردار شدن فوتبالیست‌ ها در جام جهانی!

فرار عجیب داماد از حجله 2 عروس / او همزمان با 2 دختر ازدواج کرده بود + تصاویر

ازدواج سیاسی یک جاسوس / جزئیاتی از جاسوسی وزیر اسرائیلی برای ایران

جزئیات تازه از شناسایی 5 دختر ایرانشهری که آزار دیده اند

شوهرم با وسوسه های هایده دوست من به خلوتگاه او رفت!

شنای مرگبار 3 دختر نوجوان در بیرجند

گفتگو با مهندس جوان که در یک قدمی اعدام بخشیده شد

طلاق به‌ خاطر دستپخت دخترخاله / مهران به دردسر افتاد!

باردار شدن دختر 16 ساله در سفر به دوبی / مادرم مرا در اختیار یک مرد در هتل گذاشت!

زن سوم شوهرم بودم و برای انتقام با برادر هوویم همخوابی کردم!

کدخبر: 391328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟