چین آمریکا را به مقابله به مثل در عرصه تجاری تهدید کرد

در ادامه تنشهای تجاری ایجاد شده میان واشنگتن و پکن، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد اگر آمریکا همچنان به اعمال تعرفه های مالیاتی روی محصولات چینی ادامه دهد، با به کارگیری اقدامات «کمی» و «کیفی» به شدت به آن واکنش نشان خواهد داد.

وزیر بازرگانی چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: چنین اعمال فشارها و تهدیدهایی با توافقی که به تأیید دو طرف رسیده است، مغایر بوده و برای جامعه بین المللی مایه ناامیدی است. آمریکا این جنگ تجاری را آغاز و قوانین تجارت را نقض کرد و با این کار نه تنها به منافع مردم چین و آمریکا، بلکه به منافع جهان لطمه می زند. اگر آمریکا یک فهرست جدید از اعمال تعرفه های مالیاتی بر محصولات چینی منتشر کنند، پکن برای محافظت از منافع چین و مردمش، اقدامات متقابل شدیدی به کار خواهد گرفت.

چین پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که تعرفه های مالیاتی 10 درصدی روی برخی دیگر از کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد، این واکنش را نشان داد. ترامپ Trump اعلام کرد این تعرفه ها را به دلیل تصمیم اخیر چین برای اعمال تعرفه های وارداتی بر روی 50 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی، اعمال کرده است.

تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین در ماه های اخیر در پی اعمال تعرفه های وارداتی ترامپ روی محصولات وارداتی چین به شدت تشدید شده است. برخی کارشناسان از احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین ابراز نگرانی کرده اند. دونالد ترامپ در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد که به منظور حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم دیگر کشورها اعمال می کند. این تصمیم ترامپ، انتقادات جهانی را برانگیخت. پس از مدتی، آمریکا برخی از کشورها از جمله کانادا، مکزیک، استرالیا، برزیل، آرژانتین و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به صورت موقت از این تعرفه های وارداتی معاف کرد.

ترامپ همچنین پیشتر هشدار داده بود که کشورهایی مثل چین بازار Store آمریکا را با ارائه فولادهای ارزان قیمت در اختیار گرفته و باعث از بین رفت برخی از مشاغل در آمریکا شده اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سمیه و شاهرخ پس از 22 سال چه سرنوشتی دارند؟ / چه بر سر خانه وحشت خیابان گاندی آمده است؟ + عکس

فاطمه چاقو را تا دسته داخل سینه رضا فرو کرد! / شوهرش با سارا قرار داشت ؟! + عکس قاتل

اگزوز خودرو سر دختر جوان را بلعید + تصاویر

خانم مُرده شور در میهمانی دید که فنجان چایی اش را شکستند! / دخترانم بی خواستگارند! +عکس

مینا بعد از طلاق کاری با مرد متاهل کرد که نباید می کرد

این قبرستان ها هیچ جسدی ندارند! + تصاویر کم نظیر

هواپیمای اختصاصی برای بازیکن تیم ملی که می خواست نوزاد تازه متولد شده اش را ببیند + عکس

نجات نوزادی که زنده به گور شده بود + فیلم

وحشت مریم کوچولو از برق چشم های مرد وقیح +عکس

دختر خاله ام مرا در دام کامران شیطان صفت انداخت!

مرگ تلخ هوادار فوتبال ایران بعد از گل به مراکش

تازه‌ترین اعتراف دختر 17 ساله که پسر بچه ماهشهری را کشت + عکس

قتل دلخراش ارسلان 2.5 ساله / اعتراف تلخ زن جوان نزد بازپرس مشهد +عکس

این زن شوهرش را در پشت بام به آتش کشید +عکس قاتل در صحنه جرم

خودکشی زن هفتم یک پیرمرد در مشهد

کدخبر: 390383 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟