به گزارش رکنا، فربد زاوه با اشاره به گفته های مدیر عامل رنو گفت: همانطور کارلوس گوسن اعلام کرده رنو روابطش را با ایران محدود خواهد کرد . البته این محدود کردن در بخش فروش قطعه نیست. بلکه در بخش هایی خواهد بود که مربوط به سرمایه گذاری این شرکت در سایت بن رو است.

این کارشناس صنعت خودرو بر این باور است که این دو غول فرانسوی در شرایطی که بازارهای دنیا در رکود به سر می برند حاضر به از دست دادن بازار Store بزرگی همچون ایران نخواهند بود چرا که در غیر این صورت زیان سنگینی را به لحاظ مالی باید پرداخت کنند.

سرمایه ای که وارد ایران نشد

این کارشناس خودرو بر این باور است بخشی از تعلل خودروسازانی که با ایران قرداد بسته بودند به دلیل نگرانی در رابطه با آینده برجام بود. آنها نمی خواستند سرمایه ای را وارد ایران کنند و به همین دلیل است که قراردادهای منعقد شده تا کنون پیشرفت چندانی نداشته است.

آنگونه که روزهای ابتدای قرارداد بین رنو و سایپا و سازمان گسترش اعلام شده بود قرار است تا پایان امسال دو خودرو نیوداستر و نیوسیمبل تا ١٥٤ هزار دستگاه با قیمت کمتر از ١٠٠ میلیون تومان وارد بازار شود.

بر طبق این قرارداد سهم داخلی‌سازی این قرارداد به این صورت است که در ابتدای کار سهم مورد نظر داخلی ۴۰ درصد و پس از آن به ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهد رسید، اما در قرارداد عنوان شده که پس از گذشت ۱.۵ سال به میزان ۶۰ درصد برسیم.

مدیر عامل رنو چه گفته است

کارلوس گوسن، مدیرعامل شرکت رنو اعلام کرده این شرکت خودروسازی علیرغم تحریم‌های آمریکا در ایران می‌ماند و در عین حال اقداماتی را برای اجتناب از ریسک مجازات های آمریکا به دلیل نقض تحریم‌ها اتخاذ خواهد کرد.

اما این خبر را در حالی دو روز پیش مدیر اجرایی این شرکت فرانسوی اعلام کرده که حدود دو هفته پیش دیگر خودروساز این سرزمین دم از بی وفایی زده و اعلام کرده بود که از ایران خواهد رفت.پژو که حدود 30 درصد از بازار ایران را در اختیار دارد ، به صورت رسمی از ایران خداحافظی کرده است . البته هنوز مشخص نیست که این غول فرانسوی قید نفع حضور در بازار ایران را خواهد زد یا نه؟

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سمیه و شاهرخ پس از 22 سال چه سرنوشتی دارند؟ / چه بر سر خانه وحشت خیابان گاندی آمده است؟ + عکس

فاطمه چاقو را تا دسته داخل سینه رضا فرو کرد! / شوهرش با سارا قرار داشت ؟! + عکس قاتل

اگزوز خودرو سر دختر جوان را بلعید + تصاویر

خانم مُرده شور در میهمانی دید که فنجان چایی اش را شکستند! / دخترانم بی خواستگارند! +عکس

مینا بعد از طلاق کاری با مرد متاهل کرد که نباید می کرد

این قبرستان ها هیچ جسدی ندارند! + تصاویر کم نظیر

هواپیمای اختصاصی برای بازیکن تیم ملی که می خواست نوزاد تازه متولد شده اش را ببیند + عکس

نجات نوزادی که زنده به گور شده بود + فیلم

وحشت مریم کوچولو از برق چشم های مرد وقیح +عکس

دختر خاله ام مرا در دام کامران شیطان صفت انداخت!

مرگ تلخ هوادار فوتبال ایران بعد از گل به مراکش

تازه‌ترین اعتراف دختر 17 ساله که پسر بچه ماهشهری را کشت + عکس

قتل دلخراش ارسلان 2.5 ساله / اعتراف تلخ زن جوان نزد بازپرس مشهد +عکس

این زن شوهرش را در پشت بام به آتش کشید +عکس قاتل در صحنه جرم

خودکشی زن هفتم یک پیرمرد در مشهد

کدخبر: 390346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟