خسارت 22 میلیارد تومانی ناشی از سیل در انگوت

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بازدید از روستاهای خسارت دیده بخش انگوت شهرستان گرمی گفت: بارش شدید باران و تگرگ به همراه سیل و طوفان به باغات و مزارع ۱۵روستای دره رود بخش انگوت خسارت سنگینی وارد کرده است.

ندایی با بیان اینکه مجموع خسارت وارده به اماکن دامی و مسکونی، بویژه بخش زراعت و باغات و شالیزارهای برنج شهرستان در حداقل 15 روستای شهرستان بسیار قابل توجه است ، افزود : طبق برآوردهای اولیه مبلغ 22 میلیارد تومان به بخشهای مختلف خسارت وارده شده که ممکن است این رقم تغییر و افزایش یابد .

وی با بیان اینکه در بعضی روستاها خسارت وارده به مزارع گندم، جو، برنج و باغات صد در صد است ، از تمهیدات ویژه مدیران کل استان برای جبران خسارت به بخشهای مختلف نیز خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته درصدد هستیم طی 10 روز آینده نسبت به رفع و اصلاح زیرساختها اقدام کنیم .

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین از استمهال تسهیلات کشاورزان و زارعان خسارت دیده این بخش نیز خبر داد و افزود : در صورت نیاز تسهیلات کم بهره در اختیار عزیزان قرار خواهد گرفت .

میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید با بیان اینکه خسارت شدیدی به مزارع ، دام ها ، راه های ارتباطی و زیرساخت های روستاها وارد شده است ، افزود: امید می رود خسارتهای وارده به مردم منطقه در کمترین زمان ممکن جبران شود.

کدخبر: 386328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟