علت جریمه کردن متخلفان ساختمانی توسط کمیسیون ماده 100 به جای تخریب

علی اعطا در پاسخ به این پرسش که چرا موارد تخلفی که در کمیسیون ماده 100 بررسی؛ بیشتر به پرداخت جریمه به جای تخریب منتهی می‌شود، اظهار کرد: رای به جریمه بر اساس قانون Law تعیین می‌شود یعنی دقیقا در قانون ذکر شده است که در موارد تخلف مختلف کمیسیون می‌تواند چه رایی صادر کند.

وی با بیان اینکه برای جریمه هم یکسری فرمول‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: در بعضی از موارد کمیسیون این اختیار را دارد که بین تخریب و جریمه به یکی رای دهد اما در بعضی از موارد به لحاظ فنی امکان رای به تخریب وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر یک ساختمان پیش آمدگی غیر مجاز داشته باشد نمی‌توان به لحاظ فنی این پیش آمدگی را از بین برد و اگر بنایی از این لحاظ قابل تخریب یا قلع و قمع نباشد طبیعتا تنها راه این است که به جریمه رای دهند.

اعطا تاکید کرد: البته در برخی از موارد رای به جریمه داده می‌شود زیرا اگر غیر از این باشد تخریب تبعات سنگین اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. اگر بر اساس قانون کمیسیون ماده 100 بتواند به جریمه رای دهد معمولا در این جور موارد هم همین تصمیم را می‌گیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: اما نکته مهم و قابل توجه این است که باید جریمه‌هایی که کمیسیون ماده 100 برای تخلفات در نظر می‌گیرد به گونه‌ای باشد که تخلف صرف نکند و قانون هم این اجازه را صادر کرده است.

کدخبر: 386318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟