به گزارش گروه اقتصادی رکنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجتبی تفقدی با اشاره به برنامه سال ۹۷ شرکت راه‌آهن در بخش ناوگان اظهار داشت: شرکت راه‌آهن در نظر دارد در قالب یک برنامه عملیاتی ۱۳۴ دستگاه لکوموتیو، ۲۸۰۰ دستگاه واگن باری، ۵۴ دستگاه واگن مسافری بین‌شهری و ۴۶ دستگاه ریل‌باس به ناوگان ریلی اضافه کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت جابه جایی ۸۲ میلیون تن بار، ۱۵ میلیون نفر مسافر بین‌شهری و حمل ۷ میلیون نفر مسافر حومه‌ای تحقق این برنامه می‌تواند به تسهیل جابه جایی بار و مسافر و افزایش ظرفیت‌های حمل کمک شایانی کند.

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه نوسازی ناوگان فرسوده ریلی بیان داشت: در حال حاضر با توجه به حساسیت بیشتر واگن‌های مسافری و جهت ایجاد ایمنی و رفاه بیشتر برای مسافران، برنامه از رده خارج کردن واگن‌های مسافری با سن بالا از سال ۱۳۹۴ در دستور کار این معاونت قرار گرفته و تا انتهای سال ۱۳۹۶، تعداد ۶۱۵ دستگاه واگن مسافری با عمر بالا از رده خارج شد.

وی افزود: با این کار سن متوسط واگن‌های مسافری حدود ۱۰ سال کاهش یافته است و طبق برنامه پایان تیرماه ۱۳۹۷ حد اکثر ۳۹۷ دستگاه واگن مسافری از رده خارج می‌شود که بر این اساس در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر واگن‌های مسافری در گردش به ۲۰.۳۳ سال خواهد رسید.

تفقدی با بیان اینکه هدف بلندمدت شرکت راه‌آهن در بخش ناوگان، کاهش متوسط عمر انواع ناوگان ریلی تا ۱۵ سال است گفت: در انتهای سال ۱۳۹۷، متوسط عمر لکوموتیو در گردش به ۳۱.۵۷ سال و متوسط عمر واگن باری در گردش به ۲۲.۶۵ سال خواهد رسید.

 

کدخبر: 384372 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟