به گزارش گروه اقتصادی رکنا، موسی قاسم پیشه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در ساری افزود: این شرکت به جد دنبال به نتیجه رساندن این سرمایه گذاری است و در صورت تحقق حجم سرمایه گذاری خارجی در مازندران افزایش چشمگیری خواهد داشت.

** مجوز آلمانی ها برای ساخت نیروگاه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران همچنین گفت که در سال جاری برای ساخت سه نیروگاه با حجم سرمایه گذاری 37 میلیون دلاری از سوی شرکت های آلمانی، چینی و اتریشی مجوز صادر شد.

وی توضیح داد : شرکت آلمانی با سرمایه گذاری 5.3 میلیون یورویی با همکاری شرکت الکترو بنیان ایرانی نیروگاه 12 مگاواتی را در یکی از شهرک های صنعتی مازندران در دست ساخت دارد.

قاسم پیشه افزود: همچنین دو شرکت چینی و اتریشی نیز برای ساخت نیروگاه 15 مگاواتی با سرمایه گذاری 32 میلیون دلاری مجوز دریافت کردند.

وی دلیل استقبال شرکت های خارجی برای ساخت نیروگاه در مازندران را ضمانت خرید برق تولیدی از سوی شرکت های مرتبط اعلام کرد.

** جذب سرمایه گذاری 90 میلیون دلاری در سال 96

جانشین مرکز سرمایه گذاری خارجی مازندران همچنین گفت که شرکت های خارجی در سال گذشته افزون بر 90 میلیون دلار برای احداث نیروگاه 100 مگاواتی ، ساخت گلخانه و واحد تولید آب الکترولیز در این استان سرمایه گذاری کردند.

وی افزود : این شرکت های خارجی کارشان را برای ساخت این پروژه ها شروع کردند.

قاسم پیشه گفت که حجم سرمایه گذاری خارجی جذب شده در مازندران طی سال 96 نسبت به سال 95 حدود 10 درصد رشد داشت.

** جذب سرمایه گذاری نیم میلیارد دلاری در مازندران

جانشین مرکز سرمایه گذاری خارجی مازندران همچنین گفت که از بدو تشکیل مرکز سرمایه گذاری خارجی (دهه 80) در کشور برای 27 طرح سرمایه گذاری خارجی با حجم سرمایه گذاری 554 میلیون دلاری در این استان مجوز صادر شد.

موسی قاسم پیشه افزود : 23 مجوز با حجم سرمایه گذاری خارجی 554 میلیون دلاری شروع و یا به بهره برداری رسیده است.

وی این سرمایه گذاری ها را در بخش نیروگاه برق، گلخانه، آب الکترولیز عنوان کرد که از سوی شرکت هایی از کشورهای کانادا، آلمان، اتریش و چین اجرایی شده است.

نزدیکی به پایتخت ، پذیرش سالانه 30 میلیون مسافر ، داشتن 338 کیلومتر ساحل دریای خزر ، سه بندر مهم راهبردی از جمله امیرآباد با اتصال به شبکه ریلی ، فرودگاه بین المللی ، برخورداری از شبکه ریلی سراسری و اتصال آن از مرز اینچه برون به آسیای میانه از مهم ترین مزیت های نسبی زیرساختی مازندران است که سرمایه گذاری را برای داخلی ها و خارجی ها می تواند سودآور کند.

کدخبر: 384357 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟