به گزارش گروه اقتصادی رکنا، یکی از مشکلات به وجود آمده در زمینه واردات اختلال در سامانه ارزی نیما برای ثبت سفارش بود که برخی از تاجران و بازرگانان نگران آن بودند و از سوی دیگر بعضی از آنها نسبت به عدم تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالای خود اعتراض داشتند که محمدحسین برخوردار - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران - در این زمینه به ایسنا گفت: اختلال در سامانه نیما و مشکلات آن برای ثبت سفارش واردات کالا حل شده و هم‌اکنون از سوی بازرگانان در حال انجام است.

وی افزود: از سوی دیگر نیز صرافی‌های مجاز، به بازار Store ارزی ورود کردند و به آنها مجوز داده شده با خرید دلار از صادرکنندگان، آن را برای واردات و به صورت دلار ۴۲۰۰ تومانی به بازرگانان بفروشند.

برخوردار گفت: اینکه گفته می شود دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات اختصاص پیدا نکرده است، صحت ندارد؛ چرا که بسیاری از بازرگانان و تاجران توانسته‌اند حتی برای ثبت سفارش‌های امسال خود از دلار ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در این میان برخی نسبت به عدم تخصیص یا تاخیر در تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای شرکت‌های کوچک و متوسط و تبعیض قائل شدن بین شرکت‌های بزرگ و کوچک اعتراض دارند که مسئولان باید به این مسئله نیز توجه کنند.

کدخبر: 382968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟