پیام ویژه کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا برای وزیر نفت ایران

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، بیژن زنگنه پس از دیدار با میگل آریاس کانیته با بیان اینکه امروز میزبان همکار محترم خود بوده‌ام، اظهار کرد: ایشان پیام مشخص اتحادیه اروپا در حفاظت از برجام و اراده سیاسی که سران اتحادیه در صوفیه بلغارستان ابراز کردند، به ما رساندند.

وی در مورد محور اصلی مذاکرات امروز توضیح داد: امروز صحبت از این بود که برای تحقق اراده سیاسی اتحادیه اروپا و آنچه که پیش از این ایران و اروپا در اجلاسی که در بروکسل بین ظریف و همتایانش از سه کشور برگزار شده بود، صحبت کرده بودند، چه باید کرد زیرا در این اجلاس ذکر شده بود که باید همکاران دو طرف وارد بحث‌های ریز و عملیاتی کردن نکات بشوند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه قرار شد بحث‌ها توسط همکاران در دو طرف ادامه پیدا کند، افزود: کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به نکته‌ای جالب اشاره کرد و آن هم اینکه مذاکره‌ای نیست که دو طرف داشته باشد. بلکه یک تلاش دو جانبه و مشترک برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مسائلی است که با آن روبرو هستیم. این مسائل هم همان گاز، نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است.

بیژن زنگنه و میگل آریاس کانیته ظهر امروز در وزارت نفت با یکدیگر دیدار کرده و شروع به مذاکره با یکدیگر کردند.

زنگنه در ابتدای این دیدار با اشاره به ملاقات سال گذشته ایی که با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا داشت اظهار کرد: سال گذشته در همین روزها باهم ملاقات داشتیم. شرایط درحال حاضر ویژه است که با مذاکرات ما می‌تواند حساس تر باشد.

محور اصلی این مذاکرات بررسی روابط اتحادیه اروپا با ایران در حوزه انرژی خواهد بود.

این جلسه با حضور معاونان وزارت نفت و هیات همراه کمیسیونر انرژی اروپا بدون حضور خبرنگاران درحال برگزار شد.

کدخبر: 381527 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟