تراز تجاری در اردیبهشت ماه مثبت شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد در خصوص حضورش در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون اقتصادی برای بررسی سؤال نمایندگان مجلس صورت گرفت و این حق قانونی نمایندگان است تا از وزرا سوالات خود را مطرح کنند.

کرباسیان ادامه داد: در نشست امروز که بیشتر جنبه تبیینی داشت از سوی بنده و معاونان وزارت اقتصاد گزارش‌هایی به نمایندگان سؤال کننده ارائه شد.

وی در خصوص خروج آمریکا از برجام و تأثیرات بر اقتصاد کشور تصریح کرد: دولت تدابیر لازم را از قبل اتخاذ کرده بود و با توجه به تصمیم دولت و همکاری مجلس روند واردات و صادرات منطقی شده است و آمار واردات و صادرات روی سایت گمرک قرار گرفته است به نحوی که از ابتدای اردیبهشت تا ۲۱ اردیبهشت ماه میزان واردات ۵ درصد رشد داشته و صادرات نیز با رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته روبرو شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: در آستانه ماه رمضان دولت تدابیری را اتخاذ کرده تا ثبات در بازار Store ایجاد شود و با توجه به اینکه کالاهای وارداتی با ارز مصوب وارد کشور می‌شود باید تأثیرات واردات به نرخ ارز مصوب در بازار مشخص شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: دولت عزم جدی دارد تا در بازارها ثبات ایجاد شود و در این راستا بازار رصد خواهد شد، نکته دیگر اینکه به موضوع کنترل نوسانات ارزی رسیدگی می‌شود.

 

کدخبر: 380702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟