حمایت صندوق بین‌المللی پول از نظام تک نرخی ارز در ایران

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، صندوق بین‌المللی پول سیاست اخیر بانک مرکزی ایران مبنی بر اجرای نظام تک‌نرخی را ستوده و از آن حمایت کرده است، این صندوق اعلام کرده است که تصمیم ماه گذشته ایران در تک‌نرخی کردن ارز و بازار Store آزاد می‌تواند حمایتی از پول رایج این کشور یعنی ریال باشد و در مسیر کاملاً درستی است.
ماه گذشته مقامات ایرانی، نظام دو نرخی ریال در برابر دلار را از بین برداشته و نظام تک نرخی را اجرا کرده‌اند که در آن هر دلار معادل 42 هزار ریال است. همچنین بانک مرکزی ایران اعلام کرد که این نرخ باید در محدوده 5 تا 6 درصد قابلیت نوسان داشته باشد.
جیهات آزور مدیر صندوق شرق و مرکزی آسیای صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: نظام تک‌نرخی در ایران به کاهش فساد و بهبود رقابت در اقتصاد ایران کمک می‌کند.
وی البته گفته است، ایران باید در کنار نظام تک‌نرخی، کسری بودجه را هم کاهش دهد و اصلاحات بانکی به ویژه برای بانک‌های مشکل‌دار با جدیت بیشتری انجام دهد و همچنین به بخش خصوصی باید امکان شد و جولان بیشتری دهد.
در ادامه، مدیر صندوق بین‌المللی پول در پاسخ به خبرنگار رویترز درباره تأثیر اقتصاد ایران از تحریم‌های احتمالی آمریکا چه خواهد بود، گفته است: هرگونه اقدامی می‌تواند موجب ناپایداری باشد، اما ایران می‌تواند مدیریت اقتصاد کلان خود را بیشتر کند، تا از تأثیر منفی سیاست تحریم آمریکا بکاهد و بهترین راهکار این است که برخی اصلاحات اقتصادی را هر چه زودتر آغاز کند.

کدخبر: 377119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟