نوبرانه‌ها در سراشیبی کاهش قیمت

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، هر ساله با آغاز فصل بهار، میوه‌هایی نوبرانه مثل چغاله بادام و گوجه سبز به بازار Store عرضه می‌شوند که طرفداران خاص خود را دارند و حاضرند برای این میوه‌ها مبالغ بالایی بپردازند.

از همین رو این میوه‌ها در زمان عرضه با رقم‌های بالایی قیمت‌گذاری می‌شوند که موجب تعجب همگان را بر می‌انگیزد.

در حال حاضر پس از گذشت ۱۸ روز از فصل بهار، قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز که پیش‌تر با قیمت ۲۲۰ هزار تومان در برخی مناطق تهران به فروش می‌رسید کمی کاهش پیدا کرده و هر کیلوگرم گوجه سبز را می‌توان با قیمت 120 تا 130 هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر خریداری کرد.

همچنین به دلیل قیمت بالای این نوبرانه در مغازه‌ها، دستفروشان با بسته بندی کردن آن‌ها در بسته‌هایی با اوزان کمتر آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

گفتنی است در روز‌های پایانی سال گذشته که نوبرانه چغاله بادام به بازار عرضه شده بود هر کیلوگرم با قیمت ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که پس از مدتی قیمت کاهش یافت و هم اکنون می‌توان این میوه را هر کیلوگرم بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان خریداری کرد.

هر ساله پس از عرضه نوبرانه‌های بهاری با قیمت‌های بالا در روزهای ابتدایی، پس از گذشت چند روز و افزایش حجم عرضه، قیمت این میوه‌ها کاهش و کمی منطقی و متعادل‌تر می‌شود که این روند امسال نیز در حال تکرار شدن است و در روزهای آینده نیز شاهد کاهش بیشتر این قیمت‌ها خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 371044 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟