خدمات‌ رسانی ۷۰۰۰۰ وسیله نقلیه عمومی در ایام نوروز

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد:‌ حدود 220 هزار کیلومتر انواع راه در کشور داریم که بالغ بر 40000 کیلومتر ان راه‌های شریانی است که 75 درصد از جابجایی بار و مسافر از طریق این محورها انجام می‌شود.
وی وظیفه اصلی سازمان راهداری را نگهداری از راه‌ها برای ارتقای ایمنی سفرها اعلام و تصریح کرد:‌ حدود 70 هزار دستگاه اتوبوس، سواری کرایه و مینی‌بوس با پتانسیل 900 هزار صندلی در خدمت هموطنان در سفرهای جاده‌ای نوروزی است. با توجه به نظارت‌های وزارت راه، سازمان راهداری و شرکت‌ها به مردم توصیه می‌شود حتی‌الامکان در سفرهای جاده‌ای از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که هم ایمن‌تر و با آرامش خاطر سفر خواهند کرد. 
وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود ایام نوروز امسال سفرهای جاده‌ای 5 تا 7 درصد افزایش یابد، افزود:‌ 14 هزار نفر نیروی راهدار در قالب 1200 اکیپ راهداری و با بهره‌گیری از 9200 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در 647 راهدارخانه در جاده‌های سراسر کشور مستقر هستند و بنا به‌ضرورت و موقعیت جوی آماده خدمات‌رسانی بوده و از قبل با هفته‌های و مهیا کردن شرایط فیزیکی جاد‌ه‌ها جهت استفاده هم‌وطنان تلاش مناسبی داشتند.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اقداماتی از جمله 50 هزار کیلومتر خط‌کشی راه‌ها، مصرف 6.5 میلیون تن آسفالت، 600 کیلومتر اصلاح و نصب روشنایی راه‌ها، آشکارسازی علائم و تابلوها، نصب علائم هشداردهنده جهت آرام‌سازی جریان ترافیک، ارتقای کیفی حفاظ‌های جانبی در شبکه بزرگراهی و آزادراهی و... در زمینه بهبود وضعیت راه‌های کشور و بهبود علائم ایمنی راه‌ها انجام شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 368213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟