حسن نیا: رشد 5 درصدی تردد خودرو‌ها در نوروز پیش بینی شده است

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، عبدالهاشم حسن نیا در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه طرح نوروزی امسال از ۲۳ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، افزود: فروش بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی از ۱۷ بهمن همزمان به صورت اینترنتی، تلفنی و حضور آغاز شد.
وی گفت: از آغاز طرح فروش بلیت تا ۲۶ اسفند بیش از ۶۵۰ هزار صندلی پیش خرید شده که از این تعداد ۸۰ درصد حضوری و ۲۰ درصد غیرحضوری بوده است.
حسن نیا افزود: در طرح نوروزی ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰ هزار دستگاه مینی بوس، ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه همچنین ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ راننده و کمک راننده در خدمت هموطنان خواهد بود.
وی گفت: هزار و ۶۱۸ شرکت اتوبوسرانی و ۷۷۲ شرکت مینی بوسرانی و سواری کرایه با تمام توان و ظرفیت آماده خدمت رسانی هستند.
حسن نیا افزود: تعداد ۷۰۵ مجتمع خدماتی ـ رفاهی در محور‌های مواصلاتی در سراسر کشور آماده میزبانی از مسافران هستند.
وی گفت: قبل از آغاز طرح نوروزی هماهنگی لازم با نهاد‌های همکار همچون ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، پلیس Police راه، سازمان صدا و سیما، همچنین اعزام کاروان‌های راهیان نور به عمل آمده است.
حسن نیا افزود: ۶۶ واحد امداد خودرو جاده‌ای دارای مجوز آماده ارائه خدمات به هموطنان خواهد بود.
وی گفت: نظارت جدی بر عملکرد شرکت‌های مسافربری و مدیران فنی به صورت محسوس و غیرمحسوس از هفته‌های گذشته آغاز شده است و هم اکنون ادامه دارد.
حسن نیا افزود: پایانه‌های مرزی که تردد مسافران نوروزی را خواهند داشت با آمادگی کامل و هماهنگی با نهاد‌های مستقر در خدمت مسافران می‌باشند.
وی گفت: رشد ۵ درصدی تردد خودرو در نوروز سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه پیش بینی شده است.
حسن نیا افزود: پس از طرح زمستانی راهداری بلافاصله هزار و ۲۰۰ گروه راهداری با ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ۱۴ هزار نفر عوامل راهداری در طرح نوروزی آماده خدمت رسانی خواهند بود.
وی گفت: ۶۷۴ راهدارخانه ثابت و موقت ضمن استقرار نیرو‌های راهدار، آمادگی کامل برای شرایط نامساعد آب و هوایی و شرایط خاص، در صورت لزوم امکان اسکان مسافران را دارند.
حسن نیا افزود: در ۲ ماه گذشته ۳۵۰ هزار مترمربع معادل ۲۷۰ کیلومتر لکه گیری، ۵۴۵ کیلومتر روکش آسفالت موضعی، ۴۰۰ کیلومتر درزگیری با قیر پلیمری، ۷۷۰ کیلومتر اصلاح شانه راه و شیب شیروانی، ۵۰ هزار کیلومتر خط کشی راه ها، ۲۰۷ مورد ارتقای ایمنی تقاطع ها، ۵۹ کیلومتر روشنایی، ۲۴۶ هزار عدد علائم ایمنی و اخطاری نصب، ۱۱۷ کیلومتر ارتقای حفاظ‌های بتنی میانی و ۳۲۵ کیلومتر اصلاح حفاظ فلزی انجام شده است.
وی گفت: سامانه جامع ۱۴۱ شامل تلفن پاسخگوی ۱۴۱ به صورت شبانه روز، نرم افزار (اپلیکیشن) ۱۴۱، وب سایت www.141.ir، پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ و رباط ۱۴۱ با در اختیار داشتن ۷۱۰ سامانه دوربین نظارت تصویری، آخرین وضعیت و شرایط راه‌ها را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد و همچنین آماده دریافت هرگونه پیشنهاد و انتقاد مردم است.
حسن نیا افزود: از هموطنان فهیم و رانندگان عزیز درخواست می‌کنیم با دریافت اطلاعات لازم، با مدیریتِ سفر از شتاب و عجله پرهیز کنند و به هنگام خستگی توقف و کمی استراحت و سپس به سفر ادامه دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟