آخرین قیمت اقلام شب عید اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، دولت در حالی به استقبال تنظیم بازار اقلام اساسی عید 97 می رود که این روزها بازار گوشت قرمز، برنج خارجی و مرغ با نوساناتی روبه رو شده است. در حالیکه با وعده و وعیدهای مسئولان مبنی بر ثبات قیمت، مردم انتظار دارند که آب از آب تکان نخورد، اما انگار دلالان و گران فروشان به بازار بدون متولی عادت کردند و قصد دارند در این ایام بیشترین سود عایدشان شود.

البته ناگفته نماند که حقوق های ناچیز کارگری و کارمندی جوابگوی این افزایش قیمت ها نیست و بسیاری از مردم توان خرید مایحتاج شب عید خود را ندارند.

آخرین بررسی ها از بازار اقلام اساسی شب عید حاکی از آن است که قیمت برنج ایرانی و خارجی، گوشت قرمز، مرغ، میوه، آجیل و خشکبار و گل دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است درحالیکه به گفته فروشندگان تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد و مردم بیشتر نظاره گر بازار هستند.

در این میان شرکت پشتیبانی امور دام، تعاون روستایی و بازرگانی دولتی برای آنکه در این ایام کمترین فشار از حیث نوسان قیمت بر مردم وارد شود اقدام به توزیع برنج خارجی،گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز گرم گوسفندی وارداتی و منجمد و سیب و پرتقال در بازار کردند تا قشرهای ضعیف جامعه بتوانند در این ایام مایحتاج خانوارهای خود را تهیه کنند که در صورت کمبود نظارت دستگاه ها شاهد جولان دلالان و افزایش بیش از پیش قیمت ها در بازار خواهیم بود.

علی بهره مند رئیس اتحادیه شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه محدودیتی در توزیع شیرینی شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: هم اکنون تمامی قنادی ها آماده ارائه عرضه محصولات خود هستند.

وی از ثبات نرخ شیرینی در ایام نوروز خبر داد و گفت: اتحادیه برنامه ای برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند و بدین منظورهیچ از یک واحد ها مجاز به افزایش قیمت نیستند و در صورت تخلف مردم می توانند شکایت خود را از طریق سامانه 124 و شماره اتحادیه 66944499 مطرح کنند.

بهره مند، نرخ هر کیلو شیرینی تر را 21 هزار و 500، زیان، پاپیون و برنجی 18 هزار، گل محمدی 17 هزار و 500 و کیک یزدی 13 هزار تومان اعلام کرد.

آجیل ارزان شد

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از کاهش قیمت اقلام اجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت انواع اقلام آجیل و خشکبار روبه کاهش است و هیچ گونه کمبودی در توزیع محصول در بازار وجود ندارد.

وی افزود: با وجود رکود حاکم بر بازار و وضعیت نامناسب اقتصادی، اما مردم به سبب کاهش ملموس قیمت اقدام به خرید اقلام مورد نیاز خود کردند.

ارزانی ممقانی نرخ هر کیلو آجیل مخلوط 25 تا 70 هزار،پسته 40 تا 80 هزار، فندق 35 هزار،بادام درختی 65 هزار، تخمه ژاپنی 15 تا 35 هزار،کدو گوشتی 20 تا 30 هزار، اجیل چهار مغز 75 هزار و بادام هندی 75 تا 85 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار طی توصیه ای به مردم گفت: از مردم تقاضا داریم که خرید خود به روزهای پایانی سال موکول نکنند چرا که آجیل و خشکبار نیاز به فراوری دارند، ضمن آنکه از خرید آجیل های رنگی و پرنمک نیز اجتناب کنند.

افزایش هزارتومانی گوشت قرمز در بازار

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اخرین وضعیت بازار گوشت قرمز در روزهای پایانی سال گفت: هم اکنون گوشت داخلی و وارداتی به اندازه کافی در دسترس مردم است و هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی از افزایش دو برابر تقاضا برای خرید گوشت در بازار خبر داد و افزود: تقاضا برای خرید محصولات پروتئینی از جمله گوشت در روزهای پایانی سال دو برابر افزایش یافته که این امر تا حدودی بر قیمت های بازار تاثیر گذاشته است.

ملکی از افزایش هزار تومانی نرخ گوشت در بازار خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 41 تا 42 هزار تومان به مغازه دار و 44 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که امکان افزایش مجدد قیمت در ایام نوروز وجود دارد، بیان کرد: با توجه به آنکه مردم در ایام پایانی سال مایحتاج خود برای ایام نوروز را تهیه می کنند،بنابراین تعطیلی کشتارگاه ارتباطی به افزایش قیمت دام ندارد.

وی نرخ هر کیلو دام زنده در میادین 16 تا17 هزار تومان اعلام کرد.

آخرین تحولات بازار مرغ و ماهی

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به آخرین تحولات بازار مرغ و ماهی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 900 تومان،مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 6 هزار و 700،توزیع درب واحد های صنفی 6 هزار و 950 و خرده فروشی 7 هزار و 650 تومان است.

به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ بدون کمر 6 هزار و 650 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 7 هزار و 650 تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: همچنین هر کیلو سینه با کتف 13 هزار،سینه بدون کتف 14 هزار و فیله مرغ 16 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به نرخ انواع ماهی در بازار، بیان کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو شیر جنوب 32 هزار،کپور12 هزار،قزل آلا 13 هزار،شیر نیزه ای 17 هزار،تیلاپیا 21 هزار،سفید پرورشی 15 هزار،ازاد دزفولی 9 هزار،هامور جنوب 29 هزار،حلوای سیاه 37 هزار،شوریده بندر 42 هزار،راشگو جنوب 52 هزار،سرخو 30 هزار،سالمون نروژ 62 هزار،سنگسر طلایی 22 هزار،سارم 70 هزار و سنگسر شهری 22 هزار تومان است.

محدودیتی در توزیع اقلام اساسی وجود ندارد

محمد آقاطاهر رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اینکه نوسان خاصی در توزیع اقلام اساسی در بازار وجود ندارد، اظهار کرد: طبق روال همه ساله در ایام پایانی سال، محدودیتی در توزیع اقلام وجود ندارد.

وی از کاهش 5 درصدی نرخ اقلام حبوبات در بازار خبر داد و گفت: همچنین وزارت جهاد کشاورزی در حال عرضه عدس و نخود تولیدی خود به بازار است.

آقاطاهر با اشاره به اینکه نرخ برنج خارجی همچنان بالاست،بیان کرد: با وجود کاهش 2 تا 3 درصدی قیمت برنج خارجی، اما مصرف کنندگان همچنان به نرخ این محصول در بازار معترضند که انتظار می رود با افزایش عرضه شاهد نوسان مجدد قیمت در ایام نوروز نباشیم.

به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی آرامش بر بازار برنج ایرانی حاکم است و مشکلی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

ثبات قیمت گل در ایام پایانی سال

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه با اشاره به آخرین وضعیت قیمت سبزه و سنبل در ایام پایانی سال اظهار کرد: با توجه به فراوانی تولید و رکود بازار، گل روی دست فروشندگان باقی مانده است.

به گفته وی با وجود فراوانی تولید پیش بینی می شود که امسال نوسان خاصی در قیمت سنبل ، لاله و سبزه اتفاق نیفتد.

شاهرخی نرخ هر گلدان سنبل 15 تا 20 هزارتومان ،لاله 7 تا 10 هزار تومان و سبزه 8 تا 10 هزارتومان در بازار اعلام کرد.

رئیس اتحادیه گل و گیاه با اشاره به اینکه قیمت گل تابع عرضه و تقاضاست، بیان کرد: بنابراین امکان پیش بینی دقیق قیمت در بازار وجود ندارد.

فراوانی عرضه میوه در ایام پایانی سال

علیرضا متبحری عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان با اشاره به آخرین وضعیت بازارمیوه در ایام پایانی سال اظهار کرد: با توجه به آنکه چند روز در ایام پایانی سال زمان باقی نمانده تا حدودی تقاضا در بازار بهبود یافته است.

به گفته وی با توجه به فراوانی عرضه مشکل خاصی در بازار وجود ندارد.

متبحری ادامه داد: اگرچه تقاضا در ایام پایانی سال با رونق نسبی در بازار روبرو می شود اما عرضه جهت تامین نیاز مردم و جلوگیری از نوسان قیمت افزایش می یابد.

 تعادل در بازار میوه شب عید هدف اصلی ورود سازمان تعاون روستایی

علی اوسط هاشمی مدیرعامل مرکزی سازمان تعاون روستایی از توزیع 60 هزارتن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت پایه ای برای میوه های ذخیره سازی شده مشخص کرد که براساس ان استانداران هر استان با احتساب هزینه های حمل و نقل و سردخانه اقدام به توزیع خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به فراوانی تولید، سازمان تعاون روستایی از باب احتیاط در تنظیم بازار شب عید ورود پیدا کرده چرا که در برخی مواقع در زمان افزایش تولید، انسداد در عرضه رخ می دهد.

هاشمی هدف از ورود سازمان تعاون روستایی برای توزیع میوه شب عید را تنها تعادل بازار در زمان پیک مصرف اعلام کرد.

توزیع 60 هزارتن برنج خارجی در طرح تنظیم بازار

حسن عباسی معروفان سرپرست معاونت بازرگانی خارجی مدیرعامل بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه توزیع اقلام تا 15 فروردین در بازار ادامه دارد، گفت: شرکت بازرگانی دولتی برای تنظیم بازار شب عید اقدام به توزیع برنج، کره، روغن و... خواهد کرد.

به گفته وی 60 هزارتن برنج وارداتی برای تنظیم بازار شب عید از طریق فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی های مصرف توزیع خواهد شد که تا کنون 50 درصد ان در بازار عرضه شده است.

عباسی معروفان نرخ هر کیلو برنج هندی 1121 را 5 هزار و 600 تومان،هومالی 3 هزار و 900 و pr11 هندی 2 هزار و 600 تومان اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول محدودیتی در توزیع وجود ندارد و اقلام اساسی به تناسب جمعیت هر استان توزیع می شود.

101010

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 367730 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟