به گزارش گروه اقتصادی رکنا، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبرسانی خط دو از بهشت آباد به یزد و شهر‌های مسیر با همین عنوان با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال از سوی دولت در لایحه بودجه گنجانده شده و در مجلس هم عینا به تصویب رسیده است.

تابش افزود: در طرح‌های مشارکت عمومی تبصره ۲۹ نیز با همین عنوان آمده است که زمینه مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه را فراهم می‌سازد یعنی هم ما و هم مردم مکانیزم دولتی را دیده ایم.

وی افزود: مراقبت، مواظبت و رایزنی لازم را در این رخداد با مقامات مسئول کشوری و استانی داشته‌ایم و همه نمایندگان استان فعال بودند البته سعی شده پیگیری و هماهنگی امور از طریق رئیس مجمع نمایندگان استان انجام شود.

تابش ادامه داد:تلاش شده این مسئله به موضوع اجتماعی با ابعاد سیاسی و امنیتی تبدیل نشود تا حائلی مابین ملت ایران از جمله رابطه مردمان شریف اصفهان و یزد مخدوش نگردد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از صبوری و بردباری مردم استان یزد تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: باید در جلسات کارشناسی به این موضوعات رسیدگی شود، نه خدای ناکرده با طرح این مسائل در بین مردم باعث بروز پیامد‌های ناخوشایندی شویم که سوءاستفاده بدخواهان نظام را بدنبال داشته باشد

تابش افرود:نسبت به احقاق حق کشاورزان اصفهانی نیز حساس هستیم حاکمیت باید حق مطلب را در قبال آن‌ها ادا کند.

وی افزود:آب انتقالی برای شرب و بهداشت مردم استان یزد می‌آید فقط ۶۰ درصد آبی که قرار بود از طریق خط اول، انتقال پیدا کند، به استان یزد می‌دهند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان یزد برای مصرف شرب و بهداشت کمبود آب داریم و مجبوریم اختلاطی از آب انتقالی و آب چاه با شوری نسبتا بالا را استفاده کنیم

وی گفت:اظهار نظر کم مسئولان یزدی در این مسائل، مقداری بخاطر خلق و خو و اخلاق مردم و نمایندگان استان است، سعی شده از مسائل و مطالبی که احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کند و اثری هم برایش مترتب نیست، پرهیز کنیم.

تابش گفت: هفته پیش ملاقاتی با اردکانیان، وزیر نیرو داشتم و تقریبا تمام موضوعات و مسائل و مطالب مرتبط با آب را مطرح کردم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر، هم خط اول آب انتقالی پایدار است، هم خط دوم در حال اجرا است و هم انتقال آب از خلیج فارس در دست اقدام است این‌ها مسائل و مواردی است که دارد پیگیری می‌شود و به نظر من پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی تاکید کرد:ضرورتی ندارد که مردم را که خودشان گرفتار هستند و با مسائل فراروی آن‌ها در جامعه دست و پنجه نرم می‌کنند، اسباب تکدر خاطرشان را فراهم کنیم.

البته اگر بحث مان به جایی نرسید و تیغ مان نبرید مردم را صدا می‌زنیم و به آنان متوسل می‌شویم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 365228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟