هند بدهی نفتی خود به ایران را کامل پرداخت کرده است

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، دوش اوتام امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه سورس، گفت: در سفر رئیس جمهور ایران به هند توافق شد تا دولت هند مبلغ 85 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار اختصاص دهد و یک خط اعتباری 150 میلیون دلاری برای توسعه این بندر علاوه بر مبلغ مذکور اختصاص داده شود.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار یک فرصت بسیار مناسب تجاری برای ایران و هند محسوب می‌شود و این بندر تجارت با افغانستان و آسیای میانه را تسریع می‌کند بیان کرد: تجارت 12.8 میلیارد دلاری ایران و هند در سال گذشته در بخش انرژی و روابط تجاری دوجانبه دو کشور بسیار اهمیت دارد.

اوتام با تاکید بر این مسئله که حدود 27.1 میلیون تن نفت خام از ایران به هند سال 2017 صادر شد که این میزان معادل 9 میلیارد دلار است، خاطر نشان کرد: همچنین در سفر روحانی به هند تاکید شد تا سرمایه‌گذاران هندی در بخش نفت و انرژی به ایران بیایند و وی از این موضوع استقبال کرد تا همکاری‌های این حوزه افزایش یابد.

کاردار سفارت هند عنوان کرد:در خصوص بدهی‌های نفتی ایران به هند می توان گفت تمام بدهی‌های مالی هند بابت خرید نفت که در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاده بود پرداخت شده و پس از برداشته شدن تحریم‌ها هیچ مشکلی در پرداخت پول نفت ایران از طرف هند وجود ندارد و دولت هند پول نفت را به ایران پرداخت می‌کند.

وی بیان داشت:‌در خصوص پول تجارت غیرنفتی یوکوبانک هند در ایران دفتری دارد که 6 بانک ایرانی با این بانک همکاری مالی دارند و پرداخت‌ها از این طریق صورت می‌گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 364944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟