واردات ۲.۶ میلیون گوشی تلفن همراه به کشور

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، بر اساس آمار گمرک ایران طی ۱۱ ماهه سال ۹۶ تعداد ۲ میلیون و ۶۴۸ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۴۱۹ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد افزایش نشان را می‌دهد.

قابل ذکر است طی ۱۱ ماهه سال گذشته تعداد یک میلیون و ۴۴۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۳۴ هزار دلار به کشور وارد شده بود.

بر اساس اعلام گمرک ایران؛ نرخ ارز برای محاسبه حقوق ورودی انواع گوشی تلفن همراه بر مبنای نرخی است که بانک مرکزی هر هفته به گمرک اعلام می کند و در کانال رسمی و سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir قرار داده می شود.

خریداران گوشی های تلفن همراه در زمان استعلام کد شناسه بین المللی (IMEI) می توانند از قیمت واقعی این گوشی ها که در گمرک تعیین و بر مبنای آن حقوق ورودی اخذ شده اطلاع حاصل نمایند.

دسترسی به اطلاعات نوع ارز وقیمت ارزی که بر مبنای آن حقوق ورودی در گمرک اخذ شده در دسترس مشتریان قرار گرفته و با استعلام کد شناسه بین المللی می توانند مشتریان به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

گمرک بر اساس قانون Law احترام به حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات، مشخصات مربوط به تاریخ واردات گوشی تلفن همراه و حتی کشور سازنده را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد. این اقدامات به خریداران گوشی های تلفن همراه وارداتی کمک می کند تا گوشی اصل را از تقلبی تشخیص و قیمت واقعی گوشی تلفن همراه را به فروشنده پرداخت نمایند.

واردکنندگان انواع گوشی های تلفن همراه می توانند به ارزش گمرکی انواع گوشی ها قبل از واردات دسترسی داشته باشند. ارزش پایه انواع گوشی های تلفن همراه بر اساس قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات به تفکیک انواع برندها و مدل های مختلف در سامانه آنلاین ارزش کالایی گمرک (TSC) که یکی از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است قرار داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 361303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟