4 برند موبایل تا پایان سال جاری مشمول طرح رجیستری می‌شوند

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، مهدی محبی با اشاره به ورود برندهای جدید به طرح رجیستری موبایل گفت: قرار بر این بود تا تمامی برندهای بزرگ وارد طرح رجیستری موبایل شوند اما به منظور پیشگیری از مشکل در طرح، قرار بر این شد تا ۴ برند موبایل مطرح بازار Store تا پایان سال جاری یعنی همین اسفند ماه مشمول طرح شوند.

محبی افزود: برند بزرگ هوآوی که حدود ۲۵ درصد از سهم بازار ایران را دارد و نوکیا که اخیرا با چند مدل موبایل وارد بازار شده است در تاریخ 19 اسفند ماه وارد طرح می‌شود. همچنین تلفن‌های همراه شرکت‌های تکنو و سونی از ۲۶ اسفند ماه وارد طرح خواهند شد.

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تاکید کرد: طرح رجیستری موبایل کاملا رایگان است و یک هفته قبل از اجرای طرح اطلاع رسانی‌های لازم انجام می‌شود.

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تصریح کرد: انتظار بر این است که با افرایش واردات و وعده شرکت‌های وارد کننده مبنی بر تامین نیاز بازار، مشکلی در بازار با وجود مشمولیت دو برند بزرگ موبایل از جمله هوآوی و سونی ایجاد نشود.

وی اظهار داشت: تعداد دستگاه‌های غیر فعال شده به دلیل اجرای طرح رجیستری با توجه به پرداخت حقوق گمرکی در حال کاهش است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 360818 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟