به گزارش گروه اقتصادی رکنا، محاسبات نشان می‌دهد که تعداد مسافران در منطقه جغرافیایی آسیا-اقیانوسیه، در حالی سالانه 5.6 درصد افزایش پیدا خواهد کرد که این رقم بالاتر از متوسط جهانی به مقدار 4.4 درصد است.

در همین خصوص تعداد ناوگان‌های هواپیمایی در منطقه از 6 هزار و 100 فروند به رقمی حدود 17 هزار فروند هواپیما در 20 سال آینده خواهد رسید.

طبق این آمار، تقاضای خرید جدید دریافت شده از منطقه آسیا-اقیانوسیه، حدود 40 درصد از تقاضای خرید کل دنیا را شامل می‌شود.

شرکت هواپیمایی اروپایی «ایرباس» با برآورد نیازهای هوایی منطقه آسیا - اقیانوسیه برآورد کرده است که از 14 هزار و 450 فروند هواپیمای مورد نیاز در این منطقه ، 9 هزار و 800 هواپیمای تک راهرویی (باریک پیکر)، 4 هزار هواپیمای عریض و 650 فروند هواپیمای غول پیکر، خواهد بود.

«اریک شولز» معاون اجرایی جدید شرکت هواپیماسازی «ایرباس» در نمایشگاه هوایی سنگاپور 2018 اظهار کرد: بدون شک منطقه آسیا-اقیانوسیه، اصلی‌ترین بازار Store فروش «ایرباس» محسوب می‌شود.

سال گذشته میلادی (2017) شرکت هواپیماسازی «ایرباس»، 367 فروندهواپیمای جدید را به 50 شرکت متصدی مختلف در منطقه آسیا-اقیانوسیه تحویل داد.

طبق این گزارش شرکت هواپیماسازی اروپایی «ایرباس»، چیزی حدود دو سوم انبار خود را به منطقه آسیا-اقیانوسیه اختصاص داده و در سال گذشته توانست تا با به دست گرفتن 65 درصد از سفارشات جدید در این منطقه، رقیب آمریکایی خود «بوئینگ» را شکست دهد.

نمایشگاه هوایی سنگاپور بزرگترین نمایشگاه این صنعت درآسیاست که از سال 2008 تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده و هر ساله با حضور صدها شرکت ملی و بین المللی فعال در عرصه صنایع نظامی و غیرنظامی از سراسر جهان به مدت یک هفته فعال است.

نمایشگاه هوایی سنگاپور 2018 نیز از روز 6 فوریه (17 بهمن) در شهر سنگاپور آغاز به کار کرد و تا روز 11فوریه( 22 بهمن) به کار خود ادامه خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355498 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟