شیطنت‌های آمریکا در روابط تجاری ایران و چین بی‌تاثیر است

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران ـ چین درباره روابط ایران و چین اظهار کرد: آمریکایی‌ها با ناتوانی در حوزه نظامی سال‌هاست که علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دست روی تحریم‌های ناجوانمردانه گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هنوز هم دست از اقدامات خود علیه ایران برنداشته‌اند و نقض عهد و پیمان نسبت به قراردادهای بین‌المللی با ایران اسلامی را در دستور کار دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ـ چین با تاکید بر اینکه شیطنت‌های آمریکایی هیچ اثری بر روابط تجاری و بازرگانی ایران و چین ندارد، تصریح کرد: نگاه ما به روابط با چین درازمدت است و چینی‌ها هم پذیرفته‌اند که روابط با ایران درازمدت و ادامه‌دار باشد.

عسگراولادی با اشاره به اینکه چین اولین بازار Store تجاری و بازرگانی حول محور صادرات و واردات برای ایران است، اضافه کرد: ۴۲ میلیارد دلار مبادله با چین داریم و با احتساب دو ماه آخر سال به ۴۵ میلیارد دلار می‌رسیم.

وی با بیان اینکه فقط بانک‌های آمریکایی ما را اذیت می‌کنند، تصریح کرد: برخی بانک‌های چینی هم که در آمریکا سرمایه‌گذاری دارند، به‌تبع بانک‌های آمریکایی یک مقدار با ما سخت‌گیری می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ـ چین با تاکید بر اینکه بقیه بانک‌ها، دولت و وزارت بازرگانی چین نظر مساعد و خوبی به تجارت با ایران دارند، اظهار کرد: مشکلی از این بابت نداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 355454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟