معاملات مسکن همچنان در رکود به سر می برد / افزایش نرخ مسکن اسمی و با دخالت مشاوران املاک بوده است

عبدالکریم حسین زاده با اشاره به برخی آمار منتشر شده در خصوص رشد ۴۰ درصدی نرخ مسکن در برخی مناطق تهران، گفت: برخی گمانه‌ها درباره افزایش نرخ مسکن گفته می‌شود، اما معاملات در رکود به سر می‌برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید به صورت اسمی افزایش نرخ مسکن اعلام شده و مشاوران املاک در آن دخل و تصرفی داشته باشند، افزود: به مفهوم واقعی بازار Store مسکن بازار راکدی بوده و فروش واقعی در آن صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نبود طرح جامع در حوزه سیاست گذاری برای مسکن، تصریح کرد: کشور باید از سرمایه‌ای بودن مسکن دور شده و به عنوان کالایی مصرفی با آن برخورد کند.

قیمت مسکن با گذشت چند سال از ساخت آن باید کاهش یابد

وی با اشاره به تجربه کشور‌های موفق در حوزه ساماندهی بازار مسکن، گفت: در همه جای دنیا قیمت مسکن با گذشت چند سال کاهش می‌یابد، اما در کشور ما نرخ مسکن بدون توجه به سال ساخت آن رو به افزایش است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه معاملات مسکن باید به کانال خرید و فروش برای مصرف هدایت شود، افزود: در صورتی که مسکن به کالای مصرفی تبدیل شود به طور حتم رشد بی ضابطه نرخ‌ها و حبابی شدن قیمت را شاهد نخواهیم بود.

ضرورت تبدیل مسکن به کالای مصرفی

حسین زاده ادامه داد: راهکار مصرفی شدن مسکن این است که با نظارت دقیق قیمت خانه‌های چند سال ساخت همانند واحد‌های مسکونی نوساز لحاظ نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید ضمن سیاست گذاری در حوزه مسکن از نوسان شدید قیمتی که هیچ دلیل منطقی ندارد جلوگیری کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 354682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟