طلا روی ۱۳۴۵ دلار ایستاد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار Store سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۳۴۵ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۳۳۲.۳۰ دلار نزول کرده بود که پایینترین قیمت در یک هفته گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴۴.۵۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با ۳.۶۰ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۳۳۹ دلار بسته شد.

پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست سیاست پولی دو روزه خود نرخهای بهره را تغییر نداد، معامله گران منتظر انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند تا سلامت بزرگترین اقتصاد جهان را مورد ارزیابی قرار دهند.

پیتر فانگ، مدیر معاملات در شرکت فلزات ارزشمند "وینگ فانگ" در هنگ کنگ به رویترز گفت: تصور نمی کنم تا فردا که گزارش اشتغال آمریکا منتشر می شود، قیمتها تغییر چندانی داشته باشند.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در آخرین نشست سیاست پولی به عنوان رییس بانک مرکزی، نرخهای بهره را تغییر نداد اما پیام وی درباره تورم نشان داد که هزینه های استقراض در مارس تحت ریاست جروم پاول، رییس آینده بانک مرکزی افزایش خواهند یافت.

نگرانیهای تورمی رشد قیمت طلا را تقویت می کنند اما انتظارات برای افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی برای مقابله با تورم، جذابیت سرمایه گذاری در طلا را که سوددهی ندارد، کمتر می کند.

دلار در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر ابراز اطمینان بانک مرکزی آمریکا نسبت به تورم و رشد اقتصادی، در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۷.۲۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۹۸.۵۰ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری، با ۰.۱ درصد افزایش قیمت، به ۱۰۲۶.۹۷ دلار رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 353138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟