سازمان امور مالیاتی ۲ میلیارد تومان از حساب متقاضیان مسکن مهر برداشت

به گزارش گروه سیاسی رکنا، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس 21 دیماه امسال از مسدود شدن حساب‌های بانکی این شرکت خبر داده و گفته بود: شرکت عمران پردیس به اداره مالیات بدهی ندارد و تمام مالیات خود را پرداخت کرده است. با این حال سازمان امور مالیاتی از ما درخواست پرداخت حدود 11 میلیارد تومان مالیات را کرده است.

وی با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی می‌گوید این مالیات مربوط به پروژه‌های مسکن مهردر سال 91 است، تاکید کرد:‌ درخواست سازمان امور مالیاتی در حالی است که واحدهای مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف هستند. این اقدام سازمان امور مالیاتی غیرقانونی است و مسدود شدن حساب‌های بانکی شرکت عمران پردیس باعث طولانی شدن زمان اتمام پروژه‌های مسکن مهر می‌شود.

حدود دو هفته بعد از این اطلاع‌رسانی و هشدار غفوری از برداشت 600 میلیون تومان از حساب متقاضیان مسکن مهر خبر داد و گفت:‌ اداره مالیات از دو روز پیش اداره مالیات اقدام به برداشت 600 میلیون تومان از حساب‌های خزانه شرکت عمران مربوط به متقاضیان و برای تکمیل واحدهای مسکن مهر کرده است.

وی تاکید کرد: با این کار مشکلاتی در ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌ها را بر هم خواهد زد.

در حالی مدیرعامل شرکت عمران پردیس سه روز پیش از عدم تامین بودجه مصوب (یارانه و اوراق خزانه اسلامی) سال 96 پروژه‌های مسکن مهر از سوی سازمان برنامه و بودجه گلایه کرد که خبر می‌رسد میزان برداشت از حساب متقاضیان مسکن مهر توسط سازمان امور مالیاتی از مرز 2 میلیارد تومان عبور کرده است.

بر این اساس بیش سازمان امور مالیاتی بیش از 2 میلیارد تومان از حساب جاری عمومی شرکت عمران پردیس و حساب مسکن مهر برداشت کرده است. این سازمان همچنین سری هم به سپرده‌های شرکت عمران پردیس متعلق به پیمانکاران مسکن مهر زده است.

رئیس‌جمهوری چند روز پیش وعده اتمام مسکن مهر را تا پایان سال جاری داد. فارغ از غیرممکن بودن این وعده حسن روحانی رویه کنونی زیرمجموعه‌های دولت از جمله سازمان امور مالیاتی در خلاف جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر حرکت می‌کنند.

در این بین برخی نمایندگان مجلس تهران نیز به جای پرداختن به مشکل جدید طرح مسکن مهر ، درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌اند و گویا گرفتاری صدها هزار متقاضی مسکن مهر برای آنها اهمیتی ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 352026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟