پیش‌بینی کاهش 15 درصدی بارندگی‌های کشور در زمستان جاری

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، رضا اردکانیان در جلسه شورای همیاران آب استان کرمان با بیان اینکه گام های ارزنده ای در استان کرمان در صنعت آب و برق صورت گرفته است اظهار کرد: بهترین استفاده برای صحیح مصرف آب، طرحی است که در استان کرمان پیش گرفته شده است و وزارت نیرو به‌جد از این طرح حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در دنیا و کشورهایی که حتی با مشکل آب نیز روبرو نیستند، چگونگی مصرف آب از لحاظ کمیت و کیفیت از اهیمت خاصی برخوردار بوده و آب یک موضوع اخلاقی در دنیاست، اظهار کرد: نیازمند گفت و گوی چندجانبه مبتنی بر مدیریت آب در کشور هستیم. اردکانیان با تاکید بر اینکه برنامه «دهه بین المللی آب و توسعه پایدار» در کشورهای در حال توسعه اجرایی در حال اجرایی است و برنامه هایی تقدیم شده بنده به رییس جمهور و مجلس بر این اساس بوده اظهار کرد: در محدوده استان ها نیز باید اساس کار ما بر منفعت زیرنفعان باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب باید به یک دغدغه همگانی در کشور تبدیل شود و توسعه کشور، توسعه‌ای آب محور خواهد بود اظهار کرد: یک سوم متوسط بارش جهانی در کشور صورت می گیرد به طوری که در فصل پاییز حدود 25 درصد پایین تر از سال گذشته و بیش از 50 درصد کمتر از متوسط دراز مدت شاهد کاهش بارش ها را شاهد بودیم و پیش بینی می شود تا پایان فصل زمستان نیز 15 درصد در بهترین حالت کمتر از گذشته بارش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خشکی و نیمه خشکی جزء طبیعت این اقلیم است اظهار کرد: طرح همیاران آب طرح عملیاتی است و امیدواریم در وزارت نیرو نیز بتوانیم کمک یار چنین ایده و طرحی در استان کرمان باشد و طرح همیاران آب کرمان را بعنوان نمونه و الگویی برای سایر استان های کشور قرار دهیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 340933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟