تامین برنج ۲۵ میلیون ایرانی در مازندران

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، عزیزالله شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با رد شایعه سالم نبودن و وجود آلودگی در برنج‎‌های استان، گفت: سلامت برنج‌ های تولیدی مازندران مورد تأیید بسیاری از کارشناسان و محققان مراکز تحقیقاتی و ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۲۱۷ هزار هکتار از اراضی مازندران امسال به زیر کشت رفت، افزود: مازندران با اراضی شالیزاری حاصلخیز، ۴۵ درصد تولید برنج کشور را بر عهده داشته که با تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزارتن شلتوک، برنج سفید ۲۵ میلیون ایرانی را تامین می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تولید محصولات مرغوب در زمینه برنج در شهر‌هایی همانند آمل، محمودآباد، فریدونکنار، بابل و سرخرود، گفت: برنج بخش دابودشت مازندران یکی از مرغوب‌ ترین برنج‎ های مازندران است و برنج‌ های وارداتی قابل مقایسه با ارقام داخلی و محلی نیستند.

شهیدی فر افزود: واردات برنج خارجی امروزه از دغدغه‌ های اصلی کشاورزان است و با توجه به استقبال مردم مازندران به کشت دوم برنج نباید با واردات بی‌ رمقی حاصل شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 339524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟