مبارزه با فساد نسخه‌ای برای تمام چالش ها

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، مسعود خوانساری صبح امروز (دوشنبه) و در سومین همایش روز جهانی مبارزه با فساد که با حضور غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران و محمدمهدی بهکیش دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی برگزار شد، اظهارداشت: در سال ١٣٩٠ قانون Law ارتقای سلامت اداری در مجلس تصویب شد ولی آمارها نشان می دهد که آمار فساد بهبود نیافته است.

وی اولین چالش برای مبارزه با فساد را بیکاری دانست و افزود: ٣.٥ میلیون نفر بیکار در کشور داریم که اکثر آنها را افراد تحصیل کرده تشکیل می دهند. رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: از سال ٩٠ شاهد رشد منفی سرمایه گذاری هستیم در حالی که برای تحقق رشد ٨ درصدی نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی ٥٠ میلیارد دلاری هستیم.

خوانساری به چالش نظام بانکی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه نظام بانکی در تامین مالی و نقدینگی بنگاه ها ناتوان است. وی ابرچالش های آب، آلودگی هوا و محیط زیست در کشور را یادآور شد و گفت: صندوق های بازنشستگی در حال بلعیدن بودجه سالانه کشور هستند.

رییس اتاق بازرگانی تهران معضلات اجتماعی مانند افزایش طلاق و اعتیاد در کشور را یادآور شد و ادامه داد: در حال حاضر ١.٥ میلیون نفر در تدارک خروج از کشور هستند که عمدتا افراد خبره و تحصیل کرده هستند. خوانساری از سرمایه های اجتماعی و بی اعتمادی به عنوان آخرین چالش کشور یاد کرد و اظهارداشت: زیربنای همه چالش ها در کشور فساد است و با مبارزه با فساد می توان نسخه ای برای همه این چالش ها پیچید.

رییس اتاق تهران تاکید کرد: هر اندازه دولت بزرگتر باشد و دستگاه های نظارتی افزایش یابند، بازهم فساد بیشتر می شود و چاره کار اعتماد به بخش خصوصی، دخالت دادن آن در تصمیمات و رسانه های آزاد هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟