به گزارش گروه اقتصادی رکنا، به نقل از خبرگزاری ترند، کره جنوبی در هفت ماه ابتدایی امسال چهارمین شریک تجاری ایران در حوزه غیرنفتی بوده است و حجم تجارت دو کشور طی این مدت با احتساب میعانات گازی، ۴۲۸۸ میلیارد دلار بوده است.

همچنین شرکت‌های کره‌ای قراردادهای متعددی را با همتایان ایرانی خود برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه انرژی، تولید خودرو، راه آهن، کشتی‌سازی و دریایی امضا کرده‌اند.

جدیدترین قراردادی که از سوی یک شرکت کره‌ای برای سرمایه گذاری در ایران امضا شده، در بندر نوشهر بوده است.

بنا بر اعلام وزارت مسکن، راه و شهرسازی ایران، شرکت کره‌ای JJ Consulting Ltd یادداشت تفاهمی با سازمان بنادر و دریانوردی استان مازندران برای سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری برای توسعه بندر ‌نوشهر امضا کرده است.

بنابراین تفاهمنامه که توسط "جو یئون پارک" مدیرعامل شرکت JJ Consulting Ltd و محمدتقی انزان پور، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی مازندران به امضا رسید، شرکت کره‌ای برای سرمایه‌گذاری روی طرح توسعه زمینی بندر نوشهر به منظور انجام فعالیت‌های دریایی و بندری بر مبنای طرح‌هایی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران تایید شده، ابراز تمایل کرده است.

این شرکت کره‌ای طی یک ماه آینده، درخواست اخذ مجوز را به سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارائه خواهد کرد.

شرکت‌های ایرانی پیش‌تر نیز با شرکت‌های کره‌ای برای همکاری در بخش دریایی و کشتی‌سازی، موافقت نامه‌هایی را امضا کرده بودند.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و غول صنعتی کره ای هیوندائی در دسامبر سال گذشته، قرارداد خرید ۱۰ کشتی به ارزش ۶۵۰ میلیون یورو را نهایی کردند که نخستین قرارداد خرید کشتی توسط ایران، پس از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در ژانویه ۲۰۱۶ به شمار می‌رفت. این کشتی‌ها که شامل کانتینر و نفتکش هستند، از سال ۲۰۱۸ به شرکت کشتیرانی ایران تحویل داده خواهند شد.

کمی پس از آن نیز در دسامبر سال ۲۰۱۶، سازمان گسترش و نوسازی ایران که یکی از بزرگترین سازمان‌های مشارکت کننده در روند توسعه و صنعتی‌سازی کشور است، سندی را با شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو (DSME) به منظور همکاری در صنعت کشتی سازی ایران و تعمیرات اساسی کشتی‌های متوسط و بزرگ، امضا کردند.

طبق آمارهای سازمان بنادر و دریانوردی ایران، امسال در مجموع ۱۰۱ میلیون تن کالای مختلف، در بنادر ایران بارگیری یا تخلیه شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک درصد افزایش نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 335597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟