پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران زلزله کرمانشاه

به گزارش گروه اقتصادی رکنا به نقل از ایسنا، اولیا علی بیگی با اشاره به حادثه Incident زلزله اخیر کرمانشاه درباره آخرین وضعیت کارگران و کارگاه‌های حادثه دیده اظهار کرد: متاسفانه زلزله‌ اخیری که رخ داد گسلش از شهرک صنعتی سرپل ذهاب بود که موجب تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی واحدهای تولیدی آن شد ولی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیمات خوبی در خصوص امدادرسانی و کمک به واحدهای تولیدی آسیب دیده اتخاذ شد.

وی ادامه داد: سفر وزیر کار چند مصوبه داشت؛ یکی از مصوبات در خصوص کارگرانی بود که از کار بیکار شده بودند و قرار شد در صورتی که کارگاه‌ها امکان احیا و راه اندازی داشته باشند سریعا به مدار تولید برگردند و چنانچه این امکان وجود ندارد کارگران آنها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار یکی دیگر از مصوبات را احداث درمانگاه در شهرستان سرپل ذهاب توسط سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: شهرستان سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین دارای ۲۶ هزار بیمه شده است ولی با وجود نزدیکی آنها به یکدیگر امکانات بهداشتی و درمانی مناسبی ندارد به همین دلیل مقرر شد تا تامین اجتماعی در شهرستان سرپل ذهاب درمانگاهی برای بیمه شدگان تاسیس کند.

به گفته علی بیگی اختصاص بودجه از محل سازمان بهزیستی برای کمک به خانوارهای تحت پوشش این سازمان از دیگر اقدامات صورت گرفته بود به نحوی که ۲۰۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی که منازل خود را در حادثه زلزله از دست داده‌اند مشمول دریافت کمک ۱۰ میلیون تومانی بهزیستی شدند.

وی گفت: علاوه بر تصویب این مصوبه سازمان بهزیستی آمادگی خود را برای توزیع و اختصاص وام ۱۰ میلیون تومانی به خانوارهای تحت پوشش اعلام کرده است.

رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کرمانشاه در ادامه حضور مقامات ارشد و بلندپایه کشور در کرمانشاه را موجب تسکین آلام زلزله زدگان دانست و گفت: این حادثه غیرمترقبه علیرغم تلخی، دو اتفاق زیبا را خلق کرد؛ اول حضور مسئولان تراز اول مملکت از مقام معظم رهبری که به طور ناگهانی در چادرها حضور یافتند و موجب تسلی خاطر و تسکین آلام مردم زلزله دیده شدند و رییس جمهوری و دیگر مقامات ارشد نظام که با مردم ابراز همدردی کردند و دوم ترافیک زیبایی که از کمک های مردمی به وجود آمد و همبستگی و پیوند زیبای بین حاکمیت و نظام با مردم را رقم زد.

علی بیگی با تاکید بر اینکه صنوف و بازاریان باید کسب و کار خود را آغاز کنند، ‌افزود: زندگی در جریان است و صنوف مربوطه از جمله نانوایی‌ها باید از حالت تعطیلی درآیند و به سرعت بازار Store کارشان را راه بیاندازند تا زندگی در جریان باشد و مردم این منطقه نیز امید به زندگی داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 332042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟