مطالبات گندم‌کاران تسویه شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا به نقل از ایسنا، گرچه در سال زراعی سال گذشته میزان تولید وخرید تضمینی گندم کاهش محسوسی نسبت به سال زراعی قبل از آن (سال ۱۳۹۵ – ۱۳۹۶) داشت و در پایان فصل برداشت گندم، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم خریداری کرده است اما دولت برای پرداخت بهای این محصول استراتژیک مانند سال گذشته با مشکل مواجه بود.

چرا که پس از گذشت هفته‌ها از فصل برداشت گندم هنوز مطالبات گندم‌کاران بابت فروش محصول‌شان پرداخت نشده بود و مسئولان این وزارتخانه و دولت هر هفته وعده روزها و هفته‌های آینده را برای پرداخت آن می‌دادند.

اما بالاخره پس از حدود ۶۰ روز از پایان فصل زراعی، کیامرز قاسمی زانیانی، قائم مقام برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: همه مطالبات گندم‌کاران طی دیروز و امروز تسویه شده است.

وی افزود: در سال زراعی سال گذشته هشت میلیون و ۸۷۶ هزار تن گندم به ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان از بهای این محصول استراتژیک باقی مانده بود.

قائم مقام برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی دیروز و امروز با فروش اوراق مرابحه و دریافت اعتبار آن از خزانه توانستیم همه باقی‌مانده مطالبات گندم‌کاران تامین و به حساب‌شان واریز کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 328209 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟